Acquiring Grants (Scientist’s Workshop) - additional classes 1500-SZD-POGR-EN-DOB
Podstawowym celem warsztatów jest przekazanie wiedzy oraz praktycznych wskazówek dotyczących konstruowania projektów badawczych finansowanych ze źródeł zewnętrznych. Szczególna uwaga zostanie zwrócona na granty dla doktorantów oraz młodych badaczy, oferowane przez Narodowe Centrum Nauki. Podczas zajęć, na podstawie konkretnych przykładów finansowanych grantów, omówiony zostanie proces od pomysłu, poprzez gromadzenie danych, tworzenie budżetu oraz sam proces wypełniania aplikacji. Słuchacze będą zachęcani do dzielenia się swoimi doświadczeniami z procesu tworzenia oraz realizacji grantów badawczych, jak również będą mieli okazję do skonsultowania własnych pomysłów badawczych. Zajęcia dedykowane są zarówno osobom na zaawansowanym, jak również na początkowym etapie planowania i tworzenia projektu badawczego. Założeniem prowadzącego zajęcia jest podzielenie się kilkuletnim doświadczeniem z przygotowywania oraz realizacji grantów, a przede wszystkim wskazanie potencjalnych obszarów problematycznych i zagrożeń związanych z tworzeniem aplikacji grantowej.
W cyklu 2023Z:
Podstawowym celem warsztatów jest przekazanie wiedzy oraz praktycznych wskazówek dotyczących konstruowania projektów badawczych finansowanych ze źródeł zewnętrznych. Szczególna uwaga zostanie zwrócona na granty dla doktorantów oraz młodych badaczy, oferowane przez Narodowe Centrum Nauki. Podczas zajęć, na podstawie konkretnych przykładów finansowanych grantów, omówiony zostanie proces od pomysłu, poprzez gromadzenie danych, tworzenie budżetu oraz sam proces wypełniania aplikacji. Słuchacze będą zachęcani do dzielenia się swoimi doświadczeniami z procesu tworzenia oraz realizacji grantów badawczych, jak również będą mieli okazję do skonsultowania własnych pomysłów badawczych. Zajęcia dedykowane są zarówno osobom na zaawansowanym, jak również na początkowym etapie planowania i tworzenia projektu badawczego. Założeniem prowadzącego zajęcia jest podzielenie się kilkuletnim doświadczeniem z przygotowywania oraz realizacji grantów, a przede wszystkim wskazanie potencjalnych obszarów problematycznych i zagrożeń związanych z tworzeniem aplikacji grantowej. |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: zna i rozumie
P8S_WK.3 podstawowe zasady transferu wiedzy do sfery gospodarczej i społecznej oraz komercjalizacji wyników działalności naukowej i know-how związanego z tymi wynikami
P8S_UK.4 uczestniczyć w dyskursie nauko¬wym
Umiejętności: potrafi
P8S_UW.2 dokonywać krytycznej analizy i oceny wyników badań nauko¬wych, działalności eksperckiej i innych prac o charakterze twór¬czym oraz ich wkładu w rozwój wiedzy
P8S_UO.1 planować i realizować indywidu¬alne i zespołowe przedsięwzięcia badawcze lub twórcze, także w środowisku międzynarodowym
P8S_UU.1 samodzielnie planować i działać na rzecz własnego rozwoju oraz inspirować i organizować rozwój innych osób
Kompetencje społeczne: jest gotów do
P8S_KK.2 krytycznej oceny własnego wkła¬du w rozwój danej dyscypliny naukowej lub artystycznej
Kryteria oceniania
opis wymagań związanych z uczestnictwem w zajęciach, w tym dopuszczalnej liczby nieobecności podlegających usprawiedliwieniu:
obecność jest obowiązkowa
zasady zaliczania zajęć i przedmiotu (w tym zaliczania poprawkowego): prepraration a one-page synopsis summary describing own research project
metody weryfikacji efektów uczenia się: group discussion, written synopsis
kryteria oceniania: zaliczenie
Literatura
* Raporty i analizy znajdujące się na stronie ncn.gov.pl, w zakładce Finansowanie nauki - „Zestawienia statystyczne i analizy”
* Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. 2018 poz. 1668)
W cyklu 2023Z:
* Raporty i analizy znajdujące się na stronie ncn.gov.pl, w zakładce Finansowanie nauki - „Zestawienia statystyczne i analizy” |
Uwagi
W cyklu 2023Z:
online |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: