Acquiring Grants (Scientist's Workshop) 1500-SZD-POGR-EN
Celem wykładu jest zapoznanie słuchaczy i słuchaczek z infrastrukturą edukacji wyższej w Polsce, zwłaszcza w obszarze realizacji badań naukowych. Oprócz diagnozy, szczególna uwaga podczas zajęć zostanie zwrócona na główne problemy, wyzwania i zagrożenia, z jakimi borykają się młodzi badacze. W trakcie zajęć będą wykorzystane doświadczenia prowadzącego, wzbogacone szerszym kontekstem funkcjonowania środowiska badaczy w XXI wieku. Głównym elementem wykładu będzie jednak omówienie możliwości finansowania badań podstawowych, zarówno z polskich, jak i europejskich źródeł. Dzięki tej wiedzy, słuchacze i słuchaczki będą lepiej przygotowani do procesu przygotowywania własnej aplikacji grantowej, jak również strategii w zakresie publikowania, udziału w konferencjach naukowych czy mobilności zagranicznej. Zajęcia będą koncentrowały się wokół czterech głównych tematów:
1. Młody badacz w świecie nauki – diagnoza, wyzwania, pułapki
2. Źródła finansowania badań podstawowych w Polsce i Europie
3. Mobilność akademicka – czego się spodziewać, jak się przygotować
4. 7 kroków do napisania wniosku badawczego
Słuchacze i słuchaczki będą zachęcani do włączania się w dyskusję z prowadzącym, zwłaszcza do dzielenia się swoimi doświadczeniami z funkcjonowania w środowisku badawczym.
W cyklu 2023Z:
Celem wykładu jest zapoznanie słuchaczy i słuchaczek z infrastrukturą edukacji wyższej w Polsce, zwłaszcza w obszarze realizacji badań naukowych. Oprócz diagnozy, szczególna uwaga podczas zajęć zostanie zwrócona na główne problemy, wyzwania i zagrożenia, z jakimi borykają się młodzi badacze. W trakcie zajęć będą wykorzystane doświadczenia prowadzącego, wzbogacone szerszym kontekstem funkcjonowania środowiska badaczy w XXI wieku. Głównym elementem wykładu będzie jednak omówienie możliwości finansowania badań podstawowych, zarówno z polskich, jak i europejskich źródeł. Dzięki tej wiedzy, słuchacze i słuchaczki będą lepiej przygotowani do procesu przygotowywania własnej aplikacji grantowej, jak również strategii w zakresie publikowania, udziału w konferencjach naukowych czy mobilności zagranicznej. Zajęcia będą koncentrowały się wokół czterech głównych tematów: |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
P8S_WK.3; P8S_WK4; P8S_UK_4; P8S_UW.2; P8S_UO.1; P8S_UU.1; P8S_KK.2
Kryteria oceniania
test pisemny zawierający pytania otwarte i zamknięte, przeprowadzony podczas ostatnich zajęć; obecność na zajęciach
Literatura
Antonowicz D., Kulczycki E., Budzanowska A. (2020). Breaking the deadlock of mistrust? A participative model of the structural reforms in higher education in Poland, Higher Education Quarterly, 74(4), 391-409.
Kwiek M. (2019). Changing European Academics. A Comparative Study of Social Stratification, Work Patterns and Research Productivity, Routledge
Sorokowski P., Kulczycki E., Sorokowska A., Pisanski L. (2017). Predatory journals recruit fake editor, Nature News 543.
Uwagi
W cyklu 2023Z:
online |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: