Muzyka (klasyczna) w „teatrze marki” 1500-SDN-TMTB-MWTM
Tematy zajęć:
1. Poziomy i modele komunikowania
2. Komunikacja muzyczna i model społecznego wzmocnienia muzyki
3. Jak muzyka wzbudza emocje?
4. Preferencje muzyczne
5. Komunikacja marketingowa i marka
6. Marketing sensoryczny i neuromarketing
7-8. Audiomarketing – teoria, badania, praktyka
9-10. Sonic branding – teoria, badania, praktyka
11-12. Muzyka w reklamie – teoria, badania, praktyka
13-15. Muzyka (klasyczna) w „teatrze marki” – studia przypadków
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza (zna i rozumie)
WG_01 w stopniu umożliwiającym rewizję istniejących paradygmatów – światowy dorobek, obejmujący podstawy teoretyczne oraz zagadnienia ogólne i wybrane zagadnienia szczegółowe – właściwe dla dyscyplin humanistycznych
WG_03 metodologię badań naukowych w obrębie nauk humanistycznych
WK_01 fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji z perspektywy nauk humanistycznych
Umiejętności (potrafi)
K_U01 komunikować się na tematy specjalistyczne w stopniu umożliwiającym aktywne uczestnictwo
w międzynarodowym środowisku naukowym w obrębie nauk humanistycznych
UW_01 wykorzystywać wiedzę z różnych dyscyplin nauk humanistycznych do twórczego identyfikowania, formułowania i innowacyjnego rozwiązywania złożonych problemów lub wykonywania zadań o charakterze badawczym, a w szczególności definiować cel i przedmiot badań naukowych w dziedzinie nauk humanistycznych, właściwie rozwijać metody, techniki i narzędzia badawcze oraz twórczo je stosować; formułować hipotezę badawczą oraz wnioskować na podstawie wyników badań naukowych;
Kompetencje społeczne (jest gotów do)
KK_03 uznania priorytetu wiedzy w rozwiązaniu problemów badawczych, poznawczych i praktycznych, w obrębie dyscyplin humanistycznych, z zachowaniem szacunku dla standardów pracy i debaty naukowej
Kryteria oceniania
obecność na zajęciach (dozwolone dwie nieusprawiedliwione nieobecności)
prezentacja studium przypadku na zajęciach pod koniec semestru (wymagane przesłanie prezentacji i krótkiej analizy w formie pisemnej)
ocena aktywności na podstawie udziału w dyskusji podczas zajęć
Literatura
Paul Fulberg (2003). Using sonic branding in the retail environment – an easy and effective way to create consumer brand loyalty while enhancing the in-store experience. Journal of Consumer Behaviour, 3 (2), 193-198.
Sylwia Makomaska (2021). Muzyka na peryferiach uwagi. Od musique d’ameublement do audiomarketingu. Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
The Oxford handbook of music psychology (2011). Susan Hallam, Ian Cross, Michael Thaut (red.). Oxford / New York: Oxford University Press.
Katarzyna Stasiuk, Dominika Maison D. (2021). Psychologia konsumenta. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: