Strategia publikacyjna, rynek czasopism naukowych, otwarta nauka- Nauki o sztuce 1500-SDN-SP-NOS
Celem kursu jest zapoznanie doktorantów z różnymi praktykami i strategiami publikacyjnymi przedstawicieli nauk o sztuce ze szczególnym uwzględnieniem:
1) różnych tradycji narodowych i językowych (głównie polskiej, anglosaskiej i niemieckiej, w mniejszym stopniu – francuskiej i włoskiej);
2) różnic między specjalnościami i subdyscyplinami (badania nad różnymi dziedzinami twórczości artystycznej, specjalizacja w zakresie epok dawnych i zjawisk współczesnych);
3) różnic między strategię budowania dorobku indywidualnego a strategią nastawioną na kryteria oceny większych zbiorów (ewaluacja jednostek naukowych lub dyscyplin naukowych);
4) roli dorobku w procedurze oceny wniosków o finansowanie projektów badawczych i stypendia naukowe
5) praktycznych aspektów przygotowywania publikacji naukowych do druku (wybór czasopisma lub wydawnictwa i dostosowanie się do jego profilu i oczekiwań, zrozumienie procedury recenzyjnej).
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza (zna i rozumie)
WG_04 zasady upowszechniania wyników działalności naukowej, także w trybie otwartego dostępu
Umiejętności (potrafi)
UK_02 upowszechniać wyniki działalności naukowej, także w formach popularnych
UW_03 transferować wyniki działalności naukowej w obrębie nauk humanistycznych do sfery gospodarczej i społecznej
Kryteria oceniania
Podstawą zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach. Dopuszczalna jest jedna nieobecność nieusprawiedliwiona lub dwie usprawiedliwione. Każda nieobecność wymaga indywidualnego zaliczenia materiału omawianego na opuszczonych zajęciach.
Literatura
Podstawą dyskusji na zajęciach będzie analiza wybranych przykładów publikacji naukowych, stron internetowych czasopism, ew. ogłoszeń konkursów NCN i MNiSW.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: