Etyka komunikacji (warsztat) 1500-SDN-SP-JEZ-EKII
Podczas warsztatów uczestnicy ćwiczą kolejno:
rozpoznawanie, określanie i wyrażanie własnych potrzeb w sposób czytelny dla odbiorcy, sprawdzanie, czy odbiorca zrozumiał komunikat o potrzebach;
rozpoznawanie potrzeb innych bez względu na językowy sposób ich wyrażania;
opisywania i wyrażania swoich uczuć oraz ich związków z potrzebami
wyrażania uczuć
rozpoznawanie blokad w współodczuwaniu i porozumieniu
rozpoznawanie form przymusu (żądania, rozkazów) i odróżnianie ich od propozycji i próśb
językowe formuły pozytywnego działania
okazywanie empatii
radzenie sobie ze złością
język zorientowany na potrzeby (nie na oceny)
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza (zna i rozumie)
WG_01 w stopniu umożliwiającym rewizję istniejących paradygmatów – światowy dorobek, obejmujący podstawy teoretyczne oraz zagadnienia ogólne i wybrane zagadnienia szczegółowe – właściwe dla dyscyplin humanistycznych
WG_02 główne tendencje rozwojowe dyscyplin humanistycznych, w których odbywa się kształcenie
WK_01 fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji z perspektywy nauk humanistycznych
Kryteria oceniania
Uczestnictwo w zajęciach
Analiza przypadku sporu
Literatura
E. Berne, W co grają ludzie?, Warszawa 1987
M.B. Rosenberg, Porozumienie bez przemocy, Warszawa 2024
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: