Projektowanie i planowanie badań/ Przygotowanie IPB, pozyskiwanie i zarządzanie grantami 1500-SDN-PIPB-LIT
Celem zajęć jest przygotowanie doktorantów do samodzielnego planowania badań i wnioskowania o granty. Jednym z elementów warsztatów będzie ćwiczenie w przygotowaniu Indywidualnego Planu Badawczego przez każdego uczestnika. Zajęcia zawierają omówienie elementów wniosku grantowego jako specyficznego tekstu naukowego. Doktoranci poznają zasady konstruowania założeń i harmonogramu projektów badawczych finansowanych ze źródeł zewnętrznych, ich realizacji i rozliczenia. Doktoranci poznają zasady projektowania badań w krótszej i dłuższej perspektywie czasowej.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza (zna i rozumie)
WG_04 zasady upowszechniania wyników działalności naukowej, także w trybie otwartego dostępu;
Umiejętności (potrafi)
UW_01 wykorzystywać wiedzę z różnych dyscyplin nauk humanistycznych do twórczego identyfikowania, formułowania i innowacyjnego rozwiązywania złożonych problemów lub wykonywania zadań o charakterze badawczym, a w szczególności definiować cel i przedmiot badań naukowych w dziedzinie nauk humanistycznych, właściwie rozwijać metody, techniki i narzędzia badawcze oraz twórczo je stosować; formułować hipotezę badawczą oraz wnioskować na podstawie wyników badań naukowych;
UO_01 planować i realizować indywidualne i zespołowe przedsięwzięcia badawcze w obrębie danej dyscypliny humanistycznej, także w środowisku międzynarodowym
UU_01 samodzielnie planować i działać na rzecz własnego rozwoju oraz inspirować i organizować rozwój innych osób
Kryteria oceniania
uczestnictwo w zajęciach (dopuszczalna jedna nieusprawiedliwiona nieobecność), przygotowanie IPB, opracowanie wniosku grantowego
Literatura
- Zasady przyznawania grantów (strony NCN, NPRH, Nawa), dostępne streszczenia projektów grantów.
- J. Zieliński, Metodologia pracy naukowej
- John W. Creswell, Projektowanie badań naukowych
Uwagi
W cyklu 2023L:
Uczestnik zajęć zna: zasady upowszechniania wyników działalności naukowej, także w trybie otwartego dostępu. Potrafi: wykorzystywać wiedzę z różnych dyscyplin nauk humanistycznych do twórczego identyfikowania, formułowania i innowacyjnego rozwiązywania złożonych problemów lub wykonywania zadań o charakterze badawczym, a w szczególności definiować cel i przedmiot badań naukowych w dziedzinie nauk humanistycznych, właściwie rozwijać metody, techniki i narzędzia badawcze oraz twórczo je stosować; formułować hipotezę badawczą oraz wnioskować na podstawie wyników badań naukowych; planować i realizować indywidualne i zespołowe przedsięwzięcia badawcze w obrębie danej dyscypliny humanistycznej, także w środowisku międzynarodowym; samodzielnie planować i działać na rzecz własnego rozwoju oraz inspirować i organizować rozwój innych osób. Jest gotów do: krytycznej oceny własnego wkładu w rozwój danej dyscypliny naukowej oraz prowadzenia dyskusji, formułowania merytorycznych argumentów, wypowiadania swoich racji z zachowaniem szacunku dla innych, prezentuje postawę otwartości na właściwy dla różnych nauk humanistycznych typ refleksji z poszanowaniem odmiennych poglądów. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: