SDNH - Konferencja interdyscyplinarna (wyjazdowa) 1500-SDN-KI-SDNH(W)
Konferencja interdyscyplinarna ma formę sympozjum, w trakcie którego doktoranci/tki prezentują postępy w realizacji projektów badawczych na ich wczesnym etapie czyli przed złożeniem IPB. Wystąpienia odbywają się w trzech równoległych panelach, podzielonych na sesje tematyczne, w obrębie których są przedstawiane tematy z różnych dyscyplin humanistycznych czyli z archeologii, etnologii i antropologii kulturowej, filozofii, historii, językoznawstwa, literaturoznawstwa, nauk o kulturze i religii oraz nauk o sztuce. Każdorazowo podsumowaniem sesji jest dyskusja, w której uczestniczą doktoranci i doktorantki oraz pracownicy naukowi – promotorzy i promotorski, którzy uczestniczą w obradach online. Konferencja realizuje cele merytoryczne i społeczne, tworząc forum integracji doktorantów z różnych dyscyplin reprezentowanych w Szkole. Z uwagi na interdyscyplinarny charakter zajęć, konferencja odbywać się będzie w języku polskim i angielskim (w zależności od sesji i specyfiki prezentowanych na niej projektów).
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji z perspektywy nauk humanistycznych reprezentowanych przez archeologię, etnologię i antropologię kulturową, filozofię, historię, językoznawstwo, literaturoznawstwo, nauki o kulturze i religii oraz nauki o sztuce (WK_01); umie upowszechniać wyniki swoich badań naukowych, także wśród odbiorców spoza swojej specjalności (UK_02); umie wykorzystywać wiedzę z różnych dyscyplin humanistycznych, w tym zwłaszcza archeologii, etnologii i antropologii kulturowej, filozofii, historii, językoznawstwa, literaturoznawstwa, nauk o kulturze i religii oraz nauk o sztuce do twórczego identyfikowania, formułowania i innowacyjnego rozwiązywania złożonych problemów lub wykonywania zadań o charakterze badawczym, a w szczególności definiować cel i przedmiot badań naukowych w dziedzinie nauk humanistycznych, właściwie rozwijać metody, techniki i narzędzia badawcze oraz twórczo je stosować; formułować hipotezę badawczą oraz wnioskować na podstawie wyników badań naukowych prowadzonych w naukach humanistycznych (UW_01); umie dokonywać krytycznej analizy i oceny wyników badań naukowych, działalności eksperckiej i innych prac o charakterze twórczym oraz ich wkładu w rozwój wiedzy (UW_02); umie uczestniczyć w dyskursie naukowym i prowadzić dyskusję w obrębie archeologii, etnologii i antropologii kulturowej, filozofii, historii, językoznawstwa, literaturoznawstwa, nauk o kulturze i religii oraz nauk o sztuce (UK_03); umie inicjować debatę i podejmować dyskusję w obrębie archeologii, etnologii i antropologii kulturowej, filozofii, historii, językoznawstwa, literaturoznawstwa, nauk o kulturze i religii oraz nauk o sztuce (UK_04); jest gotów do krytycznej oceny własnego wkładu w rozwój dyscypliny naukowej, w obrębie której prowadzi badania oraz prowadzenia dyskursu używając merytorycznych argumentów, wypowiadania swoich racji z zachowaniem szacunku dla innych, prezentując tym samym postawę otwartości na właściwy dla różnych dyscyplin humanistycznych typ refleksji z poszanowaniem odmiennych poglądów (KK_02); jest gotów do prowadzenia badań w sposób niezależny, z uwzględnieniem istniejących ograniczeń wynikających np. ze względów finansowych lub infrastrukturalnych, respektowania zasad publicznej własności wyników badań naukowych z uwzględnieniem reguł ochrony własności intelektualnej, ze świadomością potrzeby przestrzegania zasad etyki zawodowej (KR_01).
Kryteria oceniania
złożenie abstraktu, przygotowanie prezentacji, wygłoszenie referatu, udział w dyskusji
Literatura
Dostosowana do indywidualnych zainteresowań badawczych
Uwagi
W cyklu 2023L:
zajęcia obowiązkowe dla wszystkich doktorantów/ki I roku czyli 100 osób |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: