Academic writing 1500-SDN-AW-2025L3
Celem zajęć jest poznanie różnych stylów akademickiego pisania we współczesnej humanistyce oraz doskonalenie własnego warsztatu pisarskiego. Podczas zajęć będziemy omawiać anglojęzyczne artykuły naukowe oraz fragmenty książek akademickich, zwracając uwagę m.in. na ich strukturę, domniemanego czytelnika/czytelniczkę, wymiar afektywny, konwencje językowe, związek przedmiotu badań ze stylem autorskim badacza. Omówimy również standardy i wymogi akademickiego pisania. W drugiej części zajęć uczestnicy i uczestniczki będą pisać krótkie teksty w języku angielskim, które następnie będą omawiane na zajęciach.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza (zna i rozumie)
WG_04 zasady upowszechniania wyników działalności naukowej, także w trybie otwartego dostępu
Umiejętności (potrafi)
UW_01 wykorzystywać wiedzę z różnych dyscyplin nauk humanistycznych do twórczego identyfikowania, formułowania i innowacyjnego rozwiązywania złożonych problemów lub wykonywania zadań o charakterze badawczym, a w szczególności definiować cel i przedmiot badań naukowych w dziedzinie nauk humanistycznych, właściwie rozwijać metody, techniki i narzędzia badawcze oraz twórczo je stosować; formułować hipotezę badawczą oraz wnioskować na podstawie wyników badań naukowych;
UK_01 komunikować się na tematy specjalistyczne w stopniu umożliwiającym aktywne uczestnictwo w międzynarodowym środowisku naukowym w obrębie nauk humanistycznych
UK_02 upowszechniać wyniki działalności naukowej, także w formach popularnych
UK_05 posługiwać się językiem obcym na poziomie B2 ESOKJ z wykorzystaniem fachowej terminologii właściwej danej dyscyplinie humanistycznej w stopniu umożliwiającym uczestnictwo w międzynarodowym środowisku naukowym i zawodowym
Kryteria oceniania
dopuszczalne dwie nieobecności; zaliczenie na podstawie pracy na zajęciach oraz tekstu zaliiczeniowego
Literatura
Marie Beauchamps, Doing Academia Differently. Loosening the Boundaries of Our Discipliniing Writing Practices, “Millenium: Journal of International Studies” 2021, vol. 49, issue 2.
Julia Molinari, What Makes Wriiting Academic. Rethinking Theory for Practice (London: Bloomsbury, 2022).
E.K. Sedgwick, Paranoid Reading and Reparative Reading; or, You’re So Paranoid, You Probably Think This Essay is About You, in: eadem, Touching Feeling: Affect, Pedagogy, Performativity (Durham: Duke University Press, 2003).
Helen Sword, Stylish Academic Writing (Cambridge: Harvard University Press, 2012).
Chicago Manual of Style, 18th edition. Chicago: Chicago University Press. 2024.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: