Kultura prezentacji i sztuka pisania z wiedzą o ochronie własności intelektualnej 1500-SDN-AW-2025L2
Opis:
W ramach seminarium studenci:
1. zdobywają umiejętności pracy z wytworem kultury (analiza, synteza, wykorzystywanie fragmentów utworu do pracy własnej);
2. gromadzą bibliografię; opracowują bibliografię;
3. formułują temat, tytuł opracowują plan pracy zaliczeniowej;
4. opanowują technikę pisania pracy akademickiej (tworzenie spisu rzeczy, odsyłaczy);
5. zdobywają umiejętność pisania tekstów akademickich (odpowiednie przygotowanie tekstu, właściwa struktura i podział);
Podział tematyczny zajęć:
1. Zasady tworzenia projektu naukowego
2. Zasady pisania tekstów naukowych
3. formułowanie tematu pracy i krytyczna ocena tematów własnych prac badawczych grup studentów
4. omówienie planu pracy prowadzonych w ramach projektów badawczych grup studentów
5. omówienie bibliografii pracy prowadzonych w ramach projektów badawczych grup studentów
6. omówienie metodologii badań prowadzonych w ramach projektów badawczych grup studentów kompozycja prac według wymagań KSI EŚW
7. wiadomości o ochronie własności intelektualnej I
8. omówienie wyników częściowych badań prowadzonych w ramach projektów badawczych grup studentów I
9. kompozycja prac według wymagań KSI EŚW
10. omówienie wyników częściowych badań prowadzonych w ramach projektów badawczych grup studentów II
11. wiadomości o ochronie własności intelektualnej II
12. omówienie wyników częściowych badań prowadzonych w ramach projektów badawczych grup studentów III
13. stylistyka tekstów, stylistyka tekstów naukowych
14. prezentacje wyników badań prowadzonych w ramach projektów badawczych grup studentów, dyskusja i krytyczna ich ocena I
15. prezentacje wyników badań prowadzonych w ramach projektów badawczych grup studentów, dyskusja i krytyczna ich ocena II
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza (zna i rozumie)
WG_04 zasady upowszechniania wyników działalności naukowej, także w trybie otwartego
dostępu
Umiejętności (potrafi)
UW_01 wykorzystywać wiedzę z różnych dyscyplin nauk humanistycznych do twórczego
identyfikowania, formułowania i innowacyjnego rozwiązywania złożonych problemów lub
wykonywania zadań o charakterze badawczym, a w szczególności definiować cel i przedmiot
badań naukowych w dziedzinie nauk humanistycznych, właściwie rozwijać metody, techniki i
narzędzia badawcze oraz twórczo je stosować; formułować hipotezę badawczą oraz
wnioskować na podstawie wyników badań naukowych;
UK_01 komunikować się na tematy specjalistyczne w stopniu umożliwiającym aktywne
uczestnictwo w międzynarodowym środowisku naukowym w obrębie nauk humanistycznych
UK_02 upowszechniać wyniki działalności naukowej, także w formach popularnych
UK_05 posługiwać się językiem obcym na poziomie B2 ESOKJ z wykorzystaniem fachowej
terminologii właściwej danej dyscyplinie humanistycznej w stopniu umożliwiającym
uczestnictwo w międzynarodowym środowisku naukowym i zawodowym
Kryteria oceniania
Zajęcia stacjonarne, wymagające aktywnego uczestnictwa (dyskusja).
Oceniana będzie praca zaliczeniowa studenta (mająca formę projektu grupowego), ale również merytoryczny udział w dyskusji obecnych na prezentacji uczestników zajęć, a także znajomość zasad ochrony własności intelektualnej.
Literatura
Apanowicz J., Metodologia nauk, Toruń 2003.
Eco U., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.
Krajewski M., Vademecum autora i wydawcy prac naukowych, Wrocław 2001.
Zaczyński W., Poradnik prac seminaryjnych, dyplomowych, Warszawa 1995.
Literatura ustalana w trakcie zajęć, dostosowana do podjętej tematyki.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: