GeoLove - XV Piknik Geologiczny 1300-WGLPGXV
Seminarium ma na celu przedstawienie przez uczestnika zajęć posiadanej przez niego wiedzy geologicznej i ogólno przyrodniczej dla szeroko rozumianego odbiorcy. Jest ono prowadzone w formie krótkich prezentacji, niekiedy przy zastosowaniu technik multimedialnych lub sporządzonych samodzielnie modeli dydaktycznych. Wykonywane są różne plansze o charakterze edukacyjnym, służące do prowadzenia zajęć stacjonarnych i plenerowych. Przedstawiane są procesy zachodzące na Ziemi prowadzące do powstawania różnego typu skał, a także zjawiska wywołane tektoniką płyt. Przedstawiane jest wykorzystanie różnych surowców przez człowieka na przestrzeni wieków, od czasów prehistorycznych do dziś, a także możliwe zastosowania w przyszłości. Prezentowane są dzieje Ziemi od jej powstania do czasów współczesnych, wpływ procesów kształtujących oblicze poszczególnych kontynentów w różnych epokach geologicznych, a także rozwój flory i fauny. Prezentowane jest zastosowanie różnych surowców, głownie skalnych w innych dziedzinach np. architekturze i sztuce, oraz najsłynniejsze budowle Polski i świata wykonane z tych skał.
Laboratorium obejmuje samodzielne wykonywanie prostych doświadczeń, pokazujących właściwości niektórych surowców energetycznych, chemicznych czy metalicznych, które w szczególny sposób służą człowiekowi.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zaliczeniu przedmiotu student ma wiedzę o budowie Ziemi, kształtujących ją procesach geologicznych i genezie powstawania złóż surowców mineralnych. Samodzielnie analizuje możliwy przebieg procesów geologicznych prowadzących do powstawania i nagromadzenia złóż, umie zaprezentować swoją wiedzę w formie krótkiego wystąpienia..
Umie wskazać zastosowanie surowców skalnych w innych dziedzinach, np. architekturze i sztuce.
Umie samodzielnie przeprowadzić proste eksperymenty geologiczne i chemiczne, objaśnić je w sposób zwięzły i zrozumiały,
Kryteria oceniania
Oceniana jest umiejętność przygotowania krótkiej prezentacji, jaj wartość merytoryczna i sposób wygłoszenia. Sposób sporządzenia planszy edukacyjnej, jej wartość merytoryczna lub ocena pracy pisemnej na zadany temat.
Praktyki zawodowe
brak
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: