Dzień otwarty funduszy unijnych w Europejskim Centrum Edukacji Geologicznej 1300-WDOFE
Seminarium ma na celu przedstawienie przez uczestnika zajęć posiadanej przez niego wiedzy geologicznej i ogólno przyrodniczej dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych. Jest ono prowadzone w formie krótkich prezentacji, niekiedy przy zastosowaniu technik multimedialnych lub sporządzonych samodzielnie modeli dydaktycznych. Wykonywane są różne plansze o charakterze edukacyjnym, służące do prowadzenia zajęć stacjonarnych i plenerowych. Prezentacje dotyczą skał i minerałów. Przedstawiane jest także wykorzystanie różnych surowców przez człowieka na przestrzeni wieków, od czasów prehistorycznych do dziś, a także możliwe zastosowania w przyszłości. Prezentowane są dzieje Ziemi od jej powstania do czasów współczesnych, wpływ procesów kształtujących oblicze poszczególnych kontynentów w różnych epokach geologicznych, a także rozwój flory i fauny.
Laboratorium obejmuje samodzielne wykonywanie prostych doświadczeń oraz zadań plastycznych, np. rysunków naskalnych.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zaliczeniu przedmiotu student ma wiedzę o budowie Ziemi, kształtujących ją procesach geologicznych i genezie powstawania złóż surowców mineralnych. Samodzielnie analizuje możliwy przebieg procesów geologicznych prowadzących do powstawania i nagromadzenia złóż, umie zaprezentować swoją wiedzę w formie krótkiego wystąpienia. Umie wskazać zastosowanie surowców skalnych w innych dziedzinach, np. architekturze i sztuce.
Umie samodzielnie przeprowadzić proste eksperymenty geologiczne i chemiczne, objaśnić je w sposób zwięzły i zrozumiały. Umie poprowadzić zajęcia z dziećmi i młodzieżą.
K_W14 ma pogłębioną wiedzę o powiązaniach dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów z innymi dziedzinami nauki i dyscyplinami naukowymi obszaru albo obszarów, z których został wyodrębniony studiowany kierunek studiów, pozwalającą na integrowanie perspektyw właściwych dla kilku dyscyplin naukowych
K_U01 stosuje zaawansowane techniki badań laboratoryjnych, umie posługiwać się sprzętem laboratoryjnym, podstawową i zaawansowaną aparaturą badawczą
K_U08 potrafi samodzielnie interpretować wyniki badań i mieć własne zdanie temat różnic w poglądach; potrafi sprawnie korzystać z różnorodnej literatury fachowej polskiej i zagranicznej i krytycznie oceniać jej zawartość; potrafi referować wyniki badań oraz stan wiedzy odnoszącej się do tych badań na podstawie istniejącej literatury polskiej i obcej za pomocą technik multimedialnych; umie napisać pracę badawczą w języku polskim
K_K02 współdziała w grupach tematycznych na zajęciach terenowych oraz podczas grupowych zajęć kameralnych
K_K06 skutecznie komunikuje się ze specjalistami oraz społeczeństwem w mowie, na piśmie i poprzez prezentację multimedialną wyników badań
Kryteria oceniania
Oceniana jest umiejętność przygotowania krótkiej prezentacji, jaj wartość merytoryczna i sposób wygłoszenia. Sposób sporządzenia planszy edukacyjnej oraz jej wartość merytoryczna.
Praktyki zawodowe
brak
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: