Kompozyt nanosrebro/ kaolin – próba syntezy wykorzystaniem naturalnych prekursorów 1300-TKNKPS
W ramach zajęć realizowane są następujące zagadnienia:
- Analiza bazy dostępnych ilastych surowców mineralnych możliwych do wykorzystania w projekcie;
- Analiza i wybór metody syntezy nanosrebra z uwzględnieniem ekonomicznych i ekologicznych aspektów procesu;
- Projekt i samodzielne stworzenie kompozytu ilastego z nanosrebrem;
- Ocena potencjału zastosowania wytworzonego kompozytu z wykorzystaniem wybranej techniki badawczej;
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia:
K_W06-zna nowoczesne instrumentalne metody analityczne wykorzystywane w badaniach substancji mineralnych i organicznych, zna zalety i ograniczenia poszczególnych metod , zna znaczenie badań empirycznych w rekonstrukcji środowisk przyrodniczych
K_W07-zna zasady działania i możliwości analityczne określonej aparatury badawczej oraz zasady optymalnego planowania badań z wykorzystaniem dostępnego zaplecza badawczego
K_W17 zna skutki nieprzestrzegania zasad ochrony praw własności intelektualnej
K_W18 zna przepisy i zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole wyższej
K_W19 zna zasady przedsiębiorczości
K_U04-umie samodzielnie zanalizować zgromadzony materiał naukowy, zinterpretować otrzymane wyniki badań i wyciągnąć stosowne wnioski w oparciu o własne doświadczenia i najnowsze dane literaturowe
K_U19 umie posługiwać się stosownymi ustawami dotyczącymi ochrony własności intelektualnej
K_U22 umie zreferować wybrany temat za pomocą prezentacji multimedialnej
K_K02 umie zaplanować etapy przygotowawcze do wykonania prezentacji i prac zaliczeniowych
K_K03 realizując geologiczne zadania badawcze umie zidentyfikować problemy i zaproponować sposoby ich rozwiązania
K_K04 jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo swoje i innych podczas prac laboratoryjnych i w czasie kursów terenowych
K_K07 rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
K_K08 wykazuje krytyczną postawę wobec plagiatu
K_K09 dba o rzetelność i wiarygodność swojej pracy
Kryteria oceniania
Ocena pracy studenta podczas zajęć laboratoryjnych i przygotowania prezentacji z wykonanych badań.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Bergaya, F., Theng, B. K., & Lagaly, G. (Eds.). (2011). Handbook of clay science (Vol. 1). Elsevier.
Carretero, M. I. (2002). Clay minerals and their beneficial effects upon human health. A review. Applied Clay Science, 21(3-4), 155-163.
Carretero, M. I., & Pozo, M. (2010). Clay and non-clay minerals in the pharmaceutical and cosmetic industries Part II. Active ingredients. Applied Clay Science, 47(3-4), 171-181.
Dědková K., Matějová K., Lang J., Peikertová P., Mamulová Kutláková K.,Neuwirthová L., Frydrýšek K., Kukutschová J. (2014). Antibacterial activity of kaolinite/nanoTiO2 composites in relation to irradiation time. Journal of Photochemistry and Photobiology B: Biology, 135:17-22.
Ehrlich H. L. 2002. Geomicrobiology, Fourth Edition, Revised and Expanded. New York.
Moraes, J. D. D., Bertolino, S. R. A., Cuffini, S. L., Ducart, D. F., Bretzke, P. E., & Leonardi, G. R. (2017). Clay minerals: Properties and applications to dermocosmetic products and perspectives of natural raw materials for therapeutic purposes—A review. International journal of pharmaceutics, 534(1-2), 213-219.
Viseras, C., Carazo, E., Borrego-Sánchez, A., García-Villén, F., Sánchez-Espejo, R., Cerezo, P., & Aguzzi, C. (2019). Clay minerals in skin drug delivery. Clays and Clay Minerals, 67(1), 59-71.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: