Środki dydaktyczne w nauczaniu chemii 2 1200-2SRDCH23P
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z rolą różnorodnych multimedialnych środków dydaktycznych urozmaicających proces kształcenia. Podczas zajęć omawiane będą sposoby wykorzystania multimedialnych środków dydaktycznych między innymi takich jak tablice multimedialne, rzutniki, programy komputerowe, zasoby internetowe wykorzystywane w nauczaniu chemii, cyfrowe laboratoria przyrodnicze oraz aplikacje mobilne. omawiane będą również narzędzia stosowane w nauczaniu zdalnym.
praca podczas ćwiczeń -15 godzin
praca własna nad prezentacją i opisem projektów ok.10godzin
łącznie ok.25 godzin
Kierunek podstawowy MISMaP
Rodzaj przedmiotu
uprawnienia pedagogiczne
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się
Studentka/student zna rolę multimedialnych środków dydaktycznych w procesie kształcenia.
Wykazuje się znajomością podstawowych multimedialnych środków dydaktycznych stosowanych w szkolnym nauczaniu chemii.
Rozumie potrzebę podnoszenia kompetencji merytorycznych i dydaktycznych nauczyciela, w tym potrzebę zawodowego rozwoju w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych. Rozumie potrzebę wyszukiwania, adaptacji i tworzenia elektronicznych zasobów edukacyjnych oraz projektowania multimedialnych środków dydaktycznych w nauczaniu chemii zgodnie ze standardem kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela:
D.1/E.1W1; D.1/E.1W4; D.1/E.1W5; D.1/E.1W7; D.1/E.1W8; D.1/E.1W9; D.1/E.1W11; D.1/E.1W12; D.1/E.1W14; D.1/E.1W15:
Studentka/student umie umiejętnie i zgodnie z zasadami dydaktyki włączać posiadane i znane mu multimedialne środki dydaktyczne w strukturę lekcji chemii. Posiada umiejętność prowadzenia lekcji z zastosowaniem wielu środków dydaktycznych. Dobiera metody pracy klasy oraz odpowiednie środki dydaktyczne, w tym z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej zgodnie ze standardem kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela: D.1/E.1W1; D.1/E.1W4; D.1/E.1W5; D.1/E.1W7; D.1/E.1W8; D.1/E.1W9; D.1/E.1W11; D.1/E.1W12; D.1/E.1W14; D.1/E.1W15
Studentka/student ma świadomość stosowania multimedialnych środków dydaktycznych w celu podniesienia atrakcyjności zajęć.
Rozwija dociekliwość i stymuluje pracę zespołową uczniów. Ma świadomość odpowiedzialnego i krytycznego wykorzystywania mediów cyfrowych oraz poszanowania praw własności intelektualnej zgodnie ze standardem kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela:
D.1/E.1K1; D.1/E.1K4; D.1/E.1K7; D.1/E.1K8; D.1/E.1K9
Kryteria oceniania
Ocenie podlega :
-przygotowana i wygłoszona przez studentkę/studenta prezentacja dotycząca wybranych multimedialnych środków dydaktycznych.
-projekt i opis ćwiczenia z zastosowaniem cyfrowych laboratoriów przyrodniczych.
Podczas zajęć będzie prowadzony rejestr obecności.
Dopuszczalna jest jedna nieobecności w ciągu semestru podlegająca usprawiedliwieniu.
Zaliczenie w terminie poprawkowym można uzyskać po zaliczeniu prac zaplanowanych na dany semestr.
Praktyki zawodowe
Odbycie praktyk pedagogicznych jest konieczne do uzyskania uprawnień pedagogicznych.
Literatura
Zajęcia są prowadzone wg projektu autorskiego.
Uwagi
|
W cyklu 2024L:
Zajęcia odbywać się będą w drugiej połowie semestru. |
W cyklu 2025L:
Zajęcia odbywać się będą w drugiej połowie semestru. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: