Praca z uczniem o szczególnych potrzebach edukacyjnych 1200-2PRAUCZ3P
Przedmiotem zajęć będzie przybliżenie problematyki pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w tym samej diagnozy potrzeb. Omawiane będą sposoby prowadzenia zajęć oraz oceny arkuszy sprawdzających wiedzę uczniów z różnymi trudnościami w funkcjonowaniu i dysfunkcjami a także praca z uczniami słabowidzącymi, niewidomymi, dyslektycznymi, niepełnosprawnymi ruchowo. Dyskutowane będą sposoby aktywizacji uczniów oraz sposoby poszukiwania informacji.
W trakcie zajęć prowadzone są lekcje dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Całkowity nakład pracy studenta: 75 godzin, w tym:
Uczestnictwo w zajęciach: 30 godzin
Przygotowanie do zajęć dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: 10 godzin.
Przygotowanie do zajęć: 20 godzin.
Przygotowanie do zaliczenia: 15 godzin.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Wymagania (lista przedmiotów)
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zajęciach student będzie umiał określić specyficzne potrzeby uczniów.
W szczególności:
- zna i rozumie normy, procedury i dobre praktyki stosowane w działalności pedagogicznej. zagadnienie edukacji włączającej, a także sposoby realizacji zasady inkluzji; zróżnicowanie potrzeb edukacyjnych uczniów; treści nauczania i typowe trudności uczniów związane z ich opanowaniem; metody nauczania i doboru efektywnych środków dydaktycznych, prowadzenie zajęć, z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów
- umie obserwować sytuacje i zdarzenia pedagogiczne, oraz proponować rozwiązania problemów, podejmować pracę z uczniami rozbudzającą ich zainteresowania i rozwijającą ich uzdolnienia, właściwie dobierać treści nauczania, zadania i formy pracy w ramach samokształcenia oraz rozwijać kreatywność i umiejętność samodzielnego, krytycznego myślenia uczniów
- jest gotów do podejmowania decyzji związanych z organizacją procesu kształcenia w edukacji włączającej.
zgodnie ze standardem kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela: D.1/E.1.W.1 D.1/E.1.W.2 D.1/E.1.W.4 D.1/E.1.W.5 D.1/E.1.W.6 D.1/E.1.W.7 D.1/E.1.W.8 D.1/E.1.W.9 D.1/E.1.W.11 D.1/E.1.W.12 D.1/E.1.W.13 D.1/E.1.W.14 D.1/E.1.W.15
D.1/E.1.U.1 D.1/E.1.U.5 D.1/E.1.U.6 D.1/E.1.U.7 D.1/E.1.U.8 D.1/E.1.U.9 D.1/E.1.K.1 D.1/E.1.K.4 D.1/E.1.K.7 D.1/E.1.K.8 D.1/E.1.K.9
Kryteria oceniania
Prezentacja na wybrany temat omawiany podczas zajęć + zaliczenie w formie testu z możliwymi pytaniami otwartymi i zamkniętymi. Ocena końcowa stanowi składową ocen z prezentacji (40%) oraz testu (60%). Dopuszczalne są 2 nieusprawiedliwione nieobecności podczas zajęć.
Praktyki zawodowe
-
Literatura
Podawana przez prowadzącego.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: