Chromatografia cieczowa - laboratorium 1200-2CHROCLZ
Zajęcia podzielone są na dwie części stacjonarną i internetową. W ramach zajęć laboratoryjnych, studenci wykonują 6 ćwiczeń dotyczących wpływu różnych parametrów na optymalizację rozdzielania. Ćwiczenia prowadzone są z zastosowaniem chromatografii w układzie faz odwróconych, chromatografii jonowej i UPLC.
Na platformie come uw studenci uczestniczą w 6 zajęciach e-learningowych. Mają do dyspozycji materiały edukacyjne w formie prezentacji, quizów, krzyżówek. Studenci samodzielnie rozwiązują zarówno zadania obliczeniowe jak i problemowe
Zajęcia stanowią uzupełnienie i poszerzenie wiadomości prezentowanych na wykładzie oraz na zajęciach laboratoryjnych.
Studenci w ramach tych zajęć przygotowują na podstawie artykułu z Journal of Chromatography prezentację o zastosowaniu metod HPLC.
Przewidywany nakład pracy studenta w semestrze - 40 godz., w tym:
- 15 godz. uczestnictwa w zajęciach laboratoryjnych
- 15 godz. uczestnictwo w zajęciach internetowych
- 10 godz. przygotowanie prezentacji, praca własna
Kierunek podstawowy MISMaP
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student wie i rozumie na czym polega opracowanie metody rozdzielania związków przy zastosowaniu HPLC w układzie faz odwróconych. Student potrafi obliczyć podstawowe parametry rozdzielania. Student potrafi stosować w praktyce programy MS Office, Power point i Excel. Student potrafi korzystać z internetowej platformy edukacyjnej. Student wie na czym polega nauka z wykorzystaniem kursów e-learningowych. Student umie przeszukiwać biblioteczne bazy literaturowe. Student potrafi zrozumieć anglojęzyczny artykuł naukowy i zaprezentować go.
Absolwent zna i rozumie:
(K_W04) aspekty budowy i działania nowoczesnej aparatury HPLC i UPLC wspomagającej badania naukowe w chemii.
(K_W05) Posiada pogłębioną wiedzę i umiejętności z zakresu wybranej specjalizacji chemicznej pozwalającą na posługiwanie się metodami i pojęciami właściwymi dla tej specjalizacji i pozwalające na samodzielną pracę badawczą.
(K_W07) Zna i rozumie, oraz potrafi samodzielnie wytłumaczyć, matematyczny opis podstawowych zjawisk i procesów chemicznych.
Absolwent potrafi:
(K_U03) Potrafi zastosować odpowiednie metody, techniki i narzędzia badawcze w ramach danej specjalności chemicznej, konieczne dla wyjaśnienia postawionego problemu.
(K_U04) Posiada umiejętność samodzielnego planowania i wykonywania doświadczeń w ramach
swojej specjalności chemicznej.
(K_U07) Potrafi w sposób krytyczny ocenić wyniki przeprowadzonych samodzielnie doświadczeń w
ramach swojej specjalności chemicznej, a także przedyskutować błędy pomiarowe.
(K_U08) Posiada zaawansowaną wiedzę i umiejętności pozwalające na korzystanie z literatury
fachowej, baz danych oraz innych źródeł informacji, oraz umiejętność oceny rzetelności
pozyskanych informacji.
(K_U13) Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnych źródeł (pisanych i elektronicznych), w tym także obcojęzycznych.
(K_U016) Posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i angielskim, na
tematy dotyczące wybranych zagadnień chemicznych, z wykorzystaniem podstawowych
ujęć teoretycznych, a także korzystając z różnych źródeł.
Kompetencje społeczne:
(K_K02) Potrafi pracować w zespole i ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane
zadania związane z pracą zespołową.
(K_K06) Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.
Kryteria oceniania
Obecność na wszystkich zajęciach laboratoryjnych jest obowiązkowa.
Na ocenę końcową składają się:
1. Zaliczone wszystkie zadania domowe i quizy na co najmniej 60 % (kurs e-learningowy).
2. Zaliczona ustana prezentacja artykułu.
3. Zaliczony test końcowy na minimum 50%.
Za zadania, quizy, prezentację i test końcowy można dostać maksymalnie po 100 punktów. Końcowa ocena jest średnią ważoną z powyższych warunków z wagą dla zadań domowych 0,1; Quizów 0,1; dla prezentacji 0,1; dla testu końcowego 0,7.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
1. Z. Witkiewicz, "Podstawy chromatografii", Wyd. WNT 2000 lub nowsze
2. R.Rosset, H. Kołodziejczyk, "Współczesna chromatografia cieczowa Ćwiczenia i zadania", PWN Warszawa 2001
3. W. Szczepaniak, Metody instrumentalne w analizie chemicznej, Wyd. PWN 1997 lub nowsze
4. Materiały kursu e-learningowego
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: