Chromatografia cieczowa - laboratorium 1200-2CHROCLZ
Zajęcia podzielone są na dwie części stacjonarną i internetową.W ramach zajęć odbywa się sześć ćwiczeń laboratoryjnych, jedna prezentacja artykułu z Journal of chromatography oraz 6 zajęć na kursie e-learningowym. W trakcie zajęć student poznaje podstawy wysokosprawnej chromatografii cieczowej. Zajęcia stanowią uzupełnienie i poszerzenie wiadomości prezentowanych na wykładzie Chromatografia cieczowa, oraz poszerzenie wiedzy teoretycznej.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student wie i rozumie na czym polega opracowanie metody rozdzielania związków przy zastosowaniu HPLC w układzie faz odwróconych. Student potrafi obliczyć podstawowe parametry rozdzielania.Student potrafi stosować w praktyce programy MS Office, Power point i Excel. Student potrafi korzystać z internetowej platformy edukacyjnej. Student wie na czym polega nauka z wykorzystaniem kursów e-learningowych.Student umie przeszukiwać biblioteczne bazy literaturowe.Student potrafi zrozumieć anglojęzyczny artykuł naukowy i zaprezentować go na seminarium.
Kryteria oceniania
Zaliczone wszystkie zadania domowe i quizy na co najmniej 60 % (kurs e-learningowy). Zaliczona ustana prezentacja artykułu. Zaliczony test końcowy na minimum 50%. Za zadania, quizy, prezentację i test końcowy można dostać maksymalnie po 100 punktów. Końcowa ocena jest średnią ważoną z powyższych warunków z wagą dla zadań domowych 0,1; Quizów 0,1; dla prezentacji 0,1; dla testu końcowego 0,7
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
1. Z. Witkiewicz, "Podstawy chromatografii", Wyd. WNT 2000 lub nowsze
2. R.Rosset, H. Kołodziejczyk, "Współczesna chromatografia cieczowa Ćwiczenia i zadania", PWN Warszawa 2001
3. W. Szczepaniak, Metody instrumentalne w analizie chemicznej, Wyd. PWN 1997 lub nowsze
4. Materiały kursu e-learningowego
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: