Seminarium inżynierskie 1200-1ZMSEMINZ7
Prezentacje odbywają się w drugiej połowie semestru i trwają około 30 min z dyskusją. Prezentacja powinna być zaplanowana tak, aby po prezentacji mogła odbyć się dyskusja merytoryczna.
W trakcie seminarium inżynierskiego studenci przygotowują prezentację przedstawiającą tematykę realizowaną w ramach projektu dyplomowego, postawione cele badawcze, zdefiniowane hipotezy, sposoby ich eksperymentalnej/myślowej weryfikacji oraz uzyskane przez siebie wyniki badań. Temat/tematyka prezentacji ustalana jest z wybranym przez studenta kierownikiem/współkierownikiem pracy dyplomowej a termin ustalany jest z prowadzącym seminaria inżynierskie. Istotnym elementem jest referowanie aktualnego stanu wiedzy w zagadnieniu, którym student się zajmuje, omawiając prowadzone przez siebie prace badawcze/obliczeniowe powinien określić perspektywę wykorzystania lub kontynuacji badań. Studenci (obecność obowiązkowa) referujący, jak i słuchający uczestniczą także w dyskusji dotyczącej projektów wszystkich studentów.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
K_W23. Ma podstawową wiedzę, która pozwala na zrozumienie podstawy wiedzy opartej na najnowszych dowodach naukowych w zakresie prowadzonych badań.
K_U11 – Potrafi dyskutować o miejscu prowadzonych badań w systemie nauk ścisłych i przyrodniczych, oraz o jej znaczeniu dla rozwoju naszej cywilizacji.
K_K05 – Potrafi formułować opinie dotyczące kwestii zawodowych oraz argumentować na ich rzecz zarówno w środowisku specjalistów, jak i niespecjalistów.
K_K07. Jest gotów do korzystania z obiektywnych źródeł informacji naukowej.
Kryteria oceniania
Zajęciaco do zasady w kontakcie, ale można też w układzie hybrydowym na platformie Google Meet, aby kierownicy mogli uczestniczyć w konczowych prezentacjach.
Wstęp merytoryczny oraz zaś samo wygłoszenie w kontakcie.
Obowiązek obecności dotyczy nie tylko na sesji wygłoszeń, ale i podczas bycia biernym uczestnikeim - dopuszcalna 1 nieobecność.
Seminarium będzie zaliczane na ocenę na podstawie jakości prezentacji (merytorycznej i formalnej), aktywności w dyskusjach, pozytywnej opinii kierownika pracy licencjackiej na temat postępów w jej realizacji.
Student uczestniczy w 30 h (wstęp i sesja seminaryjna) zajęc, 30 h przygotowań seminarium we współpracy z opikunem oraz 15 h praktykowania samej prezentacji.
Literatura
Literatura fachowa polecana jest przez kierownika lub/i opiekunów projektu.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: