Dydaktyka fizyki III 1100-4N11
Dydaktyka fizyki na poziomie szkoły ponadpodstawowej. Metodologie nauczania, metody aktywizujące, wykorzystanie eksperymentów i zadań w procesie nauczania.
Informacje o uprawnieniach nauczycielskich, wymaganych przedmiotach, praktykach:
https://sites.google.com/a/uw.edu.pl/pniezurawski/przygotowanie-do-nauczania
W cyklu 2023Z:
Przedmiot ten nie będzie się odbywać w semestrze zimowym 2023/2024 (brak osób zapisanych na zajęcia w USOS, brak osób na pierwszych zajęciach). |
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu przedmiotu student:
1. Potrafi sformułować i przedstawić zaciekawienie związane z fizyką, w tym dotyczące codziennych zjawisk.
2. Potrafi zaproponować hipotezę wyjaśniającą zjawisko i sposób jej weryfikacji zgodny z metodą naukową.
3. Zna obowiązującą podstawę programową dla fizyki w szkole ponadpodstawowej.
4. Potrafi dobrać narzędzia kontroli wyników nauczania do przyjętych celów nauczania.
5. Rozpoznaje trudności poznawcze ucznia i potrafi je zdiagnozować.
6. Potrafi wskazać zalety i wady różnych metod dydaktycznych oraz wybranych zadań.
7. Potrafi zastosować aktywizujące metody nauczania: dyskusję, zaciekawienie, debatę.
8. Analizuje krytycznie sformułowania zadań, potrafi przedstawić rozwiązanie zadania.
9. Potrafi wykorzystać w procesie dydaktycznym programy komputerowe i urządzenia mobilne.
Kryteria oceniania
Oceniane są:
- wykonanie pracy własnej (zaciekawienia, zadania, ocena materiałów),
- aktywność na zajęciach (prezentacja pracy własnej, udział w dyskusji, debacie).
Literatura
Podstawa programowa.
Aktualne podręczniki szkolne do fizyki.
Filmy z doświadczeniami.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: