Aplikacje WWW 1000-716WWW
Języki HTML i CSS.
Szkielety stron internetowych - framework Bootstrap.
Protokoły HTTP.
Django jako przykład frameworku do tworzenia aplikacji internetowych (mapowanie obiektowo-relacyjne, routing, widoki, transakcyjność, sesje).
Javascript, programowanie w paradygmacie funkcyjnym i obiektowym, asynchroniczność.
Bezpieczeństwo i wydajność aplikacji internetowych.
Programowanie reaktywne na przykładzie frameworku Shiny.
Rodzaj przedmiotu
Wymagania (lista przedmiotów)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
1. Ma wiedzę na temat zarządzania informacją, w tym dotyczącą systemów baz danych, modelowania danych, składowania i wyszukiwania informacji (K_W08).
2. Ma wiedzę na temat inżynierii oprogramowania, w tym projektowania, wykorzystania API, narzędzi i środowisk wytwarzania oprogramowania, cyklu życia projektu informatycznego, specyfikacji oprogramowania, walidacji i weryfikacji, utrzymywania oprogramowania (K_W10).
3. Ma wiedzę na temat technologii sieciowych, w tym podstawowych protokołów komunikacyjnych, bezpieczeństwa i budowy aplikacji sieciowych (K_W11).
Umiejętności:
1. Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz wiedzy, Internetu oraz innych wiarygodnych źródeł, integrować je, dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie (K_U02).
2. Potrafi pisać, uruchamiać i testować programy w wybranym środowisku programistycznym (K_U05).
3. Potrafi dbać o bezpieczeństwo danych, w tym o ich bezpieczne przesyłanie; posługuje się narzędziami kompresji i szyfrowania danych (K_U14).
4. Ma umiejętność tworzenia prostych, bezpiecznych aplikacji internetowych z wykorzystaniem baz danych (K_U15).
5. Potrafi zaprojektować wygodny interfejs użytkownika ze szczególnym uwzględnieniem aplikacji internetowych (K_U16).
6. Ma umiejętność budowy prostych systemów bazodanowych wykorzystujących przynajmniej jeden z najbardziej popularnych systemów zarządzania bazą danych (K_U18).
7. Potrafi formułować zapytania do bazy danych w wybranym języku zapytań (K_U19).
8. Potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować prosty system informatyczny, używając właściwych metod, technik i narzędzi (K_U23).
9. Tworzy, ocenia i realizuje plan testowania (K_U25).
10. Jest przygotowany do efektywnego uczestniczenia w inspekcji oprogramowania (K_U26).
11. Ma umiejętność posługiwania się przynajmniej jednym z najbardziej popularnych systemów zarządzania wersjami (K_U27).
Kompetencje:
1. Rozumie konieczność systematycznej pracy nad wszelkimi projektami, które mają długofalowy charakter (K_K02).
2. Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze, także w językach obcych (K_K04).
3. Potrafi pracować indywidualnie i w zespole informatyków, w tym także potrafi zarządzać swoim czasem oraz podejmować zobowiązania i dotrzymywać terminów (K_K05).
Kryteria oceniania
Egzamin 50 punktów
4 zadania laboratoryjne 40 punktów
10 małych zadań laboratoryjnych 10 punktów
Oddanie zadań laboratoryjnych jest wymagane do przystąpienia do egzaminy w pierwsszym terminie. Oddanie zadań jest wymagane do przystąpienia do egzaminu w drugim terminie.
Literatura
1. Specyfikacje HTML http://www.w3.org/TR/html5/
2. Tutorial HTML https://www.w3schools.com/html/
3. Specyfikacje CSS https://www.w3.org/Style/CSS/specs.en.html
4. Tutorial CSS https://www.w3schools.com/css/
5. Specyfikacje HTTP http://www.w3.org/Protocols/Specs.html
6. Specyfikacja ECMAScript http://www.ecma-international.org/publications/standards/Ecma-262.htm
7. Tutorial JavaScript https://www.w3schools.com/js/default.asp
8. Dokumentacja Django https://docs.djangoproject.com/
9. Dokumentacja frameworku Shiny https://shiny.rstudio.com/
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: