Podstawy tworzenia gier komputerowych 1000-2M25PTG
Studenci zdobędą ogólną wiedzę odnośnie branży gier komputerowych oraz
metodyk prowadzenia produkcji gier AAA. Zajęcia rozpoczną się od dwóch
wykładów wprowadzających do branży gier komputerowych a następnie
przystąpimy do realizacji projektu praktycznego. Na zajęciach studenci będą
samodzielnie tworzyć grę komputerową przy użyciu najpopularniejszego silnika gier
w branży, jakim jest Unreal Engine 5. Omówione zostaną kluczowe cechy, jakie
powinna zawierać kompletna gra komputerowa. Prezentowane treści poruszą
tematykę animacji, renderowania, interfejsu użytkownika, efektów dźwiękowych i
wizualnych oraz świata gry. Zajęcia będą prowadzone przez ekspertów z firmy CD
PROJEKT S.A.
Rodzaj przedmiotu
Wymagania (lista przedmiotów)
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
* Student ma opanowaną podstawową wiedzę z zakresu budowy gier
komputerowych. Zna podstawowe narzędzia silnika Unreal Engine 5, niezbędne w
procesie tworzenia projektu gry (K_W01).
* Student posiada wiedzę z zakresu podstawowych technik algorytmicznych
wykorzystywanych w procesie tworzenia gier (K_W02).
Umiejętności:
* Student potrafi praktycznie wykorzystać wiedzę odnośnie silnika Unreal Engine 5
w celu zaprojektowania i implementacji kompletnej gry komputerowej (K_U01).
* Student potrafi samodzielnie poszerzać swoją wiedzę odnośnie projektowania i
tworzenia gier komputerowych przy użyciu silnika Unreal Engine 5 (K_U02).
Kompetencje:
* Student potrafi pracować w zespole tworzącym grę komputerową (K_K01).
Kryteria oceniania
Podstawą do zaliczenia przedmiotu będzie projekt polegający na stworzeniu własnej
gry komputerowej zgodnie z wymaganiami, zawierającej elementy poruszanych na
zajęciach tematów.
Literatura
Stuart Butler, Tom Oliver, Game Development Patterns with Unreal Engine 5,
Packt Publishing Ltd. 2023.
Aram Cookson, Ryan DowlingSoka, Clinton Crumpler, Sams Teach Yourself
Unreal Engine 4 Game Development in 24 Hours, Pearson Education Inc, 2016.
Epic Games, Witryna internetowa https://dev.epicgames.com/documentation/,
Stan z 02.03.2025
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: