Idee i informatyka 1000-2M25III
Na wykładzie przedstawione zostaną techniki budowania zespołu, design thinking oraz podstawy planowania biznesu. W ramach zajęć opracowany zostanie minimalny wartościowy prototyp (MVP) oraz przeprowadzone zostaną stosowne badania dotyczące możliwości jego wdrożenia. Zajęcia będą prowadzone wraz z zajęciami Match-IT.
1. Prezentacja często spotykanych pomysłów biznesowych i trudności z nimi związanych. Potrzeby konsumentów w tworzeniu produktu.
2. Dysruptywne innowacje – podstawa współczesnego start-upu
3. budowanie zespołów
4. Podstawy design thinking, persona
5. Lean/Business Model Canvas
6. Techniki analityczne design thinking, cykl życia produktu, specyfikacja wysokopoziomowa produktu, obliczanie propozycji wartości
7. Jednostka podejmująca decyzje zakupu i proces pozyskiwania klienta
8. Układanie business planu i cennika, wartość produktu w pełnym cyklu jego życia
9. Koszt pozyskania klienta, identyfikacja ukrytych założeń, testowanie założeń
10. Możliwości Figmy
11 Prezentacje makiety i planu projektu (MVP)
12. Proces sprzedaży
13. Prezentacja procesu sprzedaży
14. Wykazywanie, że na produkt jest popyt, opracowanie planu produktu
15. Prezentacja całości projektu
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Projekt na ocenę, prezentacja na ocenę
Literatura
1. B. Aulet, Disciplined Entrepreneurship : 24 Steps to a Successful Startup, Edition Tiamat
2. A. Osterwalder, Y. Pigneur, Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers, John Wiley and Sons
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: