Inżynieria oprogramowania 1000-214bIO
- Projekt informatyczny
- Architektura
- Funkcjonalność
- Wzorce
- Specyfikacja
- Jakość
- Planowanie
- Zarządzanie konfiguracją
- Metodyki
- Praca w grupie
W cyklu 2023L:
Na zajęciach studenci będą pracować w zespołach. Wszystkie zespoły będą wspólnie rozwijać jeden nieduży system informatyczny. Zajęcia będą miały charakter interaktywny: będą omawiane materiały teoretyczne oraz będzie odbywała się dyskusja na temat rozwijanego oprogramowania. Omawiane materiały teoretyczne będą dotyczyć: Definicja inżynierii oprogramowania. Zasady organizacji zajęć i oceniania będą szczegółowo omówione na pierwszych zajęciach. |
W cyklu 2024L:
Na zajęciach studenci będą pracować w zespołach. Wszystkie zespoły będą wspólnie rozwijać jeden nieduży system informatyczny. Zajęcia będą miały charakter interaktywny: będą omawiane materiały teoretyczne oraz będzie odbywała się dyskusja na temat rozwijanego oprogramowania. Omawiane materiały teoretyczne będą dotyczyć: Definicja inżynierii oprogramowania. Zasady organizacji zajęć i oceniania będą szczegółowo omówione na pierwszych zajęciach. |
Rodzaj przedmiotu
Założenia (lista przedmiotów)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza - absolwent zna i rozumie:
- teoretyczne podstawy z zakresu programowania, technologii sieciowych, wybranych języków i paradygmatów programowania (K_W02),
- metody z zakresu inżynierii oprogramowania, w tym projektowania (wzorce projektowe, architektura oprogramowania, analiza i projektowanie obiektowe), wykorzystania API, narzędzi i środowisk wytwarzania oprogramowania (narzędzia do analizy wymagań i modelowania, narzędzia do testowania, narzędzia do podglądu kodu, narzędzia do zarządzania konfiguracjami i wersjami oprogramowania), cyklu życia projektu informatycznego, specyfikacji oprogramowania, walidacji i weryfikacji, utrzymywania oprogramowania (refaktoryzacji) (K_W10)
Umiejętności - absolwent potrafi:
- pozyskiwać informacje z literatury, baz wiedzy, Internetu oraz innych wiarygodnych źródeł, integrować je, dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie (K_U02),
- porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, w tym w języku angielskim oraz z wykorzystaniem narzędzi informatycznych (K_U04),
- samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie (K_U09)
Kompetencje społeczne - absolwent jest gotów do:
- pracy z poszanowaniem uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób; przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych oraz dbałości o dorobek i tradycje zawodu informatyka (K_K02),
- uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz wyszukiwania informacji w literaturze oraz zasięgania opinii ekspertów (K_K03),
- wypełniania zobowiązań społecznych związanych z racjonalnym i bezpiecznym przetwarzaniem danych (K_K04)
Kryteria oceniania
Na ocenę końcową składać się będą:
- Quizy on-line weryfikujące udział w zajęciach.
- Zadania domowe polegające na wykonaniu zmian w oprogramowaniu.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: