- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Taming difficult emotions. Dealing with anxiety 0510-TDE(KS)-OG
The course introduces the issues of emotional psychology and primarily focuses on individual work on anxiety. It explains the mechanisms underlying the emergence of anxiety as well as techniques and methods for coping with situations that evoke distress. The course consists of five modules, each of which concludes with a homework assignment involving self-observation of one’s emotional states, cognitive work and the implementation of anxiety-coping techniques.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Upon completion of the course, the participant:
• Is familiar with the fundamental issues related to anxiety disorders, including their types, underlying mechanisms and characteristic symptoms.
• Understands approaches to coping with anxiety crises, recognises risk factors and identifies appropriate courses of action.
• Has basic skills in recognising symptoms of anxiety.
• Is able to identify risk factors for anxiety disorders.
• Can apply appropriate techniques supporting emotional balance.
Kryteria oceniania
• Each module is accompanied by a short homework task.
• The course begins with a pre-test and concludes with a graded final test.
• In order to successfully complete the course, participants must achieve at least 60% of the total points.
Literatura
Bibliography 1.Clair Cassiello-Robbins, David H. Barlow, Hannah T. Boettcher, Heather Murray Latin , Jacqueline R. Bullis, Kate H. Bentley , Kristen
K. Ellard , Shannon Sauer-Zavala, Todd J. Farchione, Transdiagnostyczna terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń emocjonalnych, Podręcznik terapeuty i pacjenta, GWP 2021.
2. Edmund J. Bourne, Lęk i fobia . Praktyczny podręcznik dla osób z zaburzeniami lękowymi, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
2011.
3. Dennis Greenberger, Christine Padesky, Umysł ponad nastrojem. Zmień nastrój poprzez zmianę sposobu myślenia, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego 2017.
4. Steven C. Hayes, Spencer Smith, W pułapce myśli. Jak skutecznie poradzić sobie z depresją , stresem i lękiem, GWP 2014.
5. Regine Galanti, Lęk off. Pierwsza pomoc w stresie, niepokoju i stanach lękowych, Wydawnictwo JK 2021.
Uwagi
W cyklu 2025Z:
The course begins on October 1, 2025, and ends on December 8, 2025. Homework assignments are not mandatory and will not be graded. The final assessment test must be passed (with at least 60% of the total possible points) no later than December 8, 2025. After this date, access to the test will be closed. |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: