- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Droga przez zmianę–rozwijanie odporności psychicznej i efektywnej regulacji emocji 0510-OPiEFE(KS)-OG
Kurs łączy wiedzę teoretyczną z praktycznymi ćwiczeniami. Uczestnicy zapoznają się z mechanizmami stresu, emocji oraz zmian, a także nauczą się efektywnych metod radzenia sobie z napięciem i trudnymi emocjami. Kurs rozwija umiejętności autoregulacji oraz odporności psychicznej (rezyliencji), wspierając skuteczne funkcjonowanie w środowisku akademickim i zawodowym.
Moduł 1: Zrozumieć zmianę
Moduł 2: Emocje w procesie zmiany
Moduł 3: Stres i napięcie w procesie zmiany wraz z technikami regulowania.
Moduł 4: Komunikacja i budowanie rezyliencji w procesie zmiany.
|
W cyklu 2025Z:
Kurs łączy wiedzę teoretyczną z praktycznymi ćwiczeniami. Uczestnicy zapoznają się z mechanizmami stresu, emocji oraz zmian, a także nauczą się efektywnych metod radzenia sobie z napięciem i trudnymi emocjami. Kurs rozwija umiejętności autoregulacji oraz odporności psychicznej (rezyliencji), wspierając skuteczne funkcjonowanie w środowisku akademickim i zawodowym. |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Uczestnik:
1. zna i rozumie podstawowe mechanizmy stresu, emocji oraz procesów zmiany w życiu osobistym i akademickim,
2. potrafi rozpoznawać własne reakcje emocjonalne i fizjologiczne na stres i napięcie,
3. stosuje skuteczne techniki radzenia sobie ze stresem i napięciem emocjonalnym,
4. identyfikuje i nazywa różne emocje trudne (lęk, złość, smutek, odrzucenie) oraz stosuje adekwatne strategie ich konstruktywnego wyrażania i regulacji,
5. rozwija świadomość własnej motywacji i uczy się utrzymywania jej na wysokim poziomie w procesie zmiany,
6. buduje odporność psychiczną (rezyliencję) oraz potrafi wykorzystać ją w radzeniu sobie z życiowymi wyzwaniami,
7. pracuje efektywnie w grupie, dzieląc się doświadczeniami i wspierając innych uczestników,
8. analizuje swoje zachowania i emocje, podejmując świadome decyzje dotyczące własnego rozwoju.
Kryteria oceniania
Obowiązuje jedna ocena za obecność na wykładzie i na zajęciach praktycznych.
Zaliczenie na ocenę:
- obecność na zajęciach (możliwa jedna nieusprawiedliwiona)
- aktywne uczestnictwo w kursie wraz z realizacją ew. zadań domowych
- pretest oraz posttest składający się z 10 pytań. Warunek zaliczenia posttestu: poprawne odpowiedzi na 6 pytań (60%).
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: