- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Kurs doskonalący znajomość języka polskiego jako obcego na poziomie B1 0508-KDJPB1-3-OG
MODUŁ 1 Znakomici goście i ich fascynujące bale
- formy niemęskoosobowe i męskoosobowe rzeczownika, przymiotnika i zaimka;
- formy niemęskoosobowe i męskoosobowe czasownika;
- leksyka dotycząca osób piastujących wysokie urzędy w państwie polskim i ich kompetencji;
- wybrane przymiotniki zakończone na -ący i ich osobliwości w odmianie.
MODUŁ 2 W moim śnie widziałam kolorowe motyle
- formy biernika i dopełniacza liczby mnogiej;
- słownictwo związane ze światem zwierząt i robótkami ręcznymi;
- najczęstsze sny i ich znaczenie (leksyka powiązana z gramatyką).
MODUŁ 3 Najciekawsze historie opowiedziane ciekawie
- przymiotnik vs. przysłówek;
- stopniowanie przymiotników i przysłówków;
- przymiotniki opisujące wygląd i charakter człowieka;
- słowa wyrażające uczucia.
MODUŁ 4 O braciach, przyjaciołach i innych ludziach
- odmiana rzeczowników ‘dzień’, ‘tydzień’, ‘rok’;
- odmiana rzeczowników ‘człowiek’, ‘brat’, ‘dziecko’, ‘imię’, ‘zwierzę’ i ‘przyjaciel’;
- wyrażenia frazeologiczne z wyrazami ‘ręka’ i ‘imię’.
- przyjaźń damsko-męska;
- sentencje o przyjaźni.
MODUŁ 5 Znaleźliśmy dowód zbrodni
- trudne formy czasowników w czasie przeszłym;
- pary aspektowe czasowników;
- odmiana czasownika ‘powinien’;
- słownictwo dotyczące przestępczości.
MODUŁ 6 Idę do niej, bo martwię się o nią
- zaimki osobowe we wszystkich przypadkach;
- przyimki z czasownikami dynamicznymi i statycznymi;
- najczęściej używane czasowniki (z przyimkiem lub bez niego), które łączą się z biernikiem i dopełniaczem i ich użycie.
Zajęcia są organizowane w Programie zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego (ZIP), współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PO WER, ścieżka 3.5.
W cyklu 2023L:
MODUŁ 1 Znakomici goście i ich fascynujące bale |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Po kursie student uzupełni braki gramatyczne, poszerzy zasób słownictwa, nadrobi zaległości i pogłębi znajomość trudniejszych zagadnień na poziomie B1, dzięki czemu będzie potrafił poprawnie wyrażać się w mowie i piśmie. Poza tym powtórzy materiał do egzaminu na B1 i będzie umiał rozwiązywać testy gramatyczno-leksykalne.
Kryteria oceniania
Przy wystawieniu oceny bierze się pod uwagę sumę punktów ze wszystkich testów/ćwiczeń. Skala ocen:
100%-92% - 5 (bardzo dobry)
91,99%-83% - 4,5 (dobry +)
82,99% - 75% - 4 (dobry)
74,99% - 67% - 3,5 (dostateczny +)
66,99% - 60% - 3 (dostateczny)
59,99% - 0% - (niedostateczny)
Literatura
Materiały własne przygotowane przez prowadzącą, źródła internetowe i sporadycznie (mniej niż 8%) ćwiczenia zaczerpnięte z podręczników do nauczania języka polskiego jako obcego
Uwagi
W cyklu 2023L:
Kurs jest przeznaczony dla studentów UW obcokrajowców, którzy uczestniczą lub uczestniczyli w kursach języka polskiego na poziomie B1, ale chcą uzupełnić braki, nadrobić zaległości lub pogłębić znajomość trudniejszych zagadnień, a także powtórzyć materiał do egzaminu. Kurs dostępny na Platformie Kampus2 |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: