- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Zainspiruj się! Dobre praktyki wykorzystania narzędzi TIK na lekcjach– Klinika Kariery przyszłego nauczyciela-ZIP 0000-ZSDPTIK-OG
Nauczanie zdalne pokazało, że nieuniknionym jest korzystanie ze zdobyczy technologicznych w pracy z uczniami. Ponadto, narzędzia informatyczne mogą być niezwykle pomocne także na zajęciach stacjonarnych w realizacji celów uczenia się. Dzięki umiejętnemu korzystaniu z różnych aplikacji nauczyciel może zaciekawić uczniów, uatrakcyjnić lekcję, a także sprawić, że uczniowie będą mogli (i chcieli!) uczyć poprzez zabawę.
Uczestnicy będą mieli możliwość poznania wielu narzędzi informatycznych, które można wykorzystać w codziennej pracy z uczniami. Studenci dowiedzą się, w jakich przypadkach warto użyć narzędzi TIK na lekcji oraz jak z nich korzystać.
Zagadnienia poruszane na warsztatach:
1. Cele korzystania z narzędzi TIK na zajęciach
2. Modele pracy z narzędziami TIK, wykorzystanie narzędzi TIK na lekcjach
3. Narzędzia TIK, z których warto korzystać w celach edukacyjnych, m.in. Mentimeter, Padlet, LearningApps, Kahoot, Wordwall, Canva etc.
4. Najważniejsze zasady przy tworzeniu i korzystaniu z narzędzi informatycznych – jakich błędów nie popełniać, a na co zwrócić szczególną uwagę
5. Dobre praktyki wykorzystania TIK na lekcjach
Warsztat umożliwia uzyskanie kompetencji zawodowych oraz informatycznych.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć student:
● Zna podstawowe narzędzia TIK, przydatne do pracy z uczniami
● Zna korzyści wykorzystania narzędzi TIK na zajęciach
● Umie wykorzystać narzędzia informatyczne do stworzenia pomocy naukowych na lekcje
● Potrafi stworzyć interaktywną grę dla uczniów
● Potrafi wyjaśnić, w jakich przypadkach warto używać TIK na lekcjach
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia zajęć:
- obecność studenta na co najmniej 80% wszystkich spotkań
- wypełnienie po zakończeniu ostatnich zajęć post-testu (gdzie uczestnik określa poziom swojej wiedzy i umiejętności po zakończeniu zajęć)
- wypełnienie ankiety ewaluacyjnej po zakończeniu ostatnich zajęć
Stworzenie interaktywnej gry edukacyjnej z wykorzystaniem narzędzi TIK.
Aktywność na zajęciach.
Terminowe wykonanie i zaprezentowanie gry edukacyjnej z wykorzystaniem narzędzi TIK.
Literatura
Barski T., Technologie informacyjno-komunikacyjne w edukacji, Opole 2006
Ostrowska M., Sterna D., Technologie informacyjno-komunikacyjne na lekcjach. Przykładowe konspekty i polecane praktyki, Warszawa 2015
Smyrnowa-Trybulska E., Technologie informacyjno-komunikacyjne i E-learning we współczesnej edukacji, Katowice 2018
Technologie informacyjno-komunikacyjne w procesie kształcenia, pod red. J. Jędryczkowskiego, Zielona Góra 2011
Technologie informacyjno-komunikacyjne w edukacji XXI wieku, pod red. R. Wawer, M. Pakuła, Lublin 2014
Technologie informacyjno-komunikacyjne w edukacji : 10 pytań do ludzi nauki, pod red. M. Tanasia, Warszawa 2020
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: