- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Szkoła Letnia: Ku odpornej przyszłości energetyki i technologii cyfrowych 0000-SzL-EiTC-OG
Interdyscyplinarna intensywna szkoła letnia jest oparta o szeroki program oraz różnorodność form kształcenia. Program kursu składa się z trzech rodzajów aktywności: wykładów poszerzających wiedzę, warsztatów ukierunkowanych na rozwój umiejętności oraz pracy własnej. Osoby uczestniczące w ramach szkoły letniej będą również miały możliwość dyskusji z wiodącymi ekspertami w danych dziedzinach, a także zaprezentowania swojego dorobku naukowego oraz wymiany doświadczeń.
Program kursu obejmuje przede wszystkim zagadnienia związane z energetyką, transformacją energetyczną (ze szczególnym uwzględnieniem sprawiedliwej transformacji), oraz rewolucją cyfrową i jej konsekwencjami. Szkoła letnia obydwa się w formule interdyscyplinarnej, gdyż oprócz refleksji nad prawem i polityką publiczną szkoła ma rozwijać wiedzę specjalistyczną pozwalającą na pełne zrozumienie omawianych zjawisk oraz poprawę warsztatu naukowego jej uczestników.
Więcej informacji na: www.etts.uw.edu.pl.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po jego ukończeniu, uczestnicy kursu osiągną następujące efekty uczenia w trzech poniższych obszarach:
Wiedza
• zdobędą pogłębioną wiedzę na temat transformacji energetycznej, rewolucji cyfrowej i ich wzajemnych powiązań,
• rozwiną specjalistyczną wiedzę potrzebną do pełnego zrozumienia złożonych zjawisk w obszarze energetyki i technologii cyfrowych, w tym problemów prawnych i politycznych,
• zwiększą swoją świadomość w zakresie istotnych problemów współczesnego świata, takich jak sprawiedliwa transformacja i konsekwencje rozwoju sztucznej inteligencji.
Umiejętności:
• rozwiną zdolność krytycznej oceny i rozumienia złożonych zjawisk w omawianych dziedzinach (transformacja energetyczna i cyfrowa),
• poprawią swój warsztat naukowy, co pozwoli na efektywniejsze prowadzenie badań,
• rozwiną umiejętności autoprezentacji i wystąpień publicznych.
Kompetencje społeczne
• wzmocnią umiejętność współpracy i wymiany doświadczeń,
• nauczą się prowadzić merytoryczne dyskusje z wiodącymi ekspertami, co rozwija umiejętność argumentacji i słuchania,
• zyskają świadomość i wrażliwość na kwestie społeczne, takie jak sprawiedliwa transformacja.
Kryteria oceniania
Ocena warunkująca uzyskanie dyplomu ukończenia szkoły letniej jest uzależniona od następujących osiągnieć w trakcie całego kursu:
• prezentacje założeń i postępów prac nad projektem naukowym (15% oceny),
• ocena aktywności podczas zajęć, w tym udział w dyskusjach i debatach (15% oceny),
• wynik osiągnięty podczas debaty scenariuszowej (30% oceny),
• ewaluacja projektu naukowego – studium przypadku (40% oceny).
Literatura
Przykładowa literatura:
M.M. Sokołowski, A. Visvizi (eds), Routledge Handbook of Energy Communities and Smart Cities, London: Routledge (2023)
D.M. Bielicki (ed.), Regulating Artificial Intelligence in Industry, London: Routledge (2022)
M.M. Sokołowski, Energy Transition of the Electricity Sectors in the European Union and Japan: Regulatory Models and Legislative Solutions, Cham: Palgrave Macmillan (2022)
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: