Jak pisać, żeby inni chcieli czytać? Kreatywne pisanie w pracy nauczyciela- Klinika Kariery przyszłego nauczyciela 0000-PKPN-B-OG
Umiejętność tworzenia poprawnego, logicznego, spójnego, a przy tym atrakcyjnego tekstu jest niezbędna w pracy każdego nauczyciela. Podczas zajęć studenci nauczą się konstruować różnego rodzaju komunikaty i teksty oraz dostosowywać je do zróżnicowanych (np. wiekowo) grup odbiorców, rozwijając świadomość językowo-stylistyczną. Uczestnicy warsztatów będą mieli możliwość sprawdzenia nowo nabytych umiejętności w praktyce, dyskusji na temat realizowanych zadań oraz uzyskania konstruktywnej informacji zwrotnej od innych uczestników zajęć.
W zajęciach uczestniczyć mogą wyłącznie studenci drugiego lub trzeciego roku studiów licencjackich, pierwszego lub drugiego roku studiów magisterskich oraz czwartego lub piątego roku studiów jednolitych magisterskich, którzy realizują specjalność nauczycielską.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć student:
• Zna zasady tworzenia różnych formy wypowiedzi
• Rozróżnia podstawowe zabiegi językowe i używa ich w sposób poprawny
• Potrafi wskazać różnice pomiędzy perswazją a manipulacją
• Posługuje się różnymi stylami pisarskimi
• Potrafi zredagować spójny i logiczny tekst na wskazany temat
• Potrafi rozróżnić podstawowe błędy językowe
• Zna podstawowe techniki kreatywnego myślenia
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia zajęć:
- aktywny udział w zajęciach
- przygotowanie krótkiego tekstu na wskazany temat (podczas zajęć)
- obecność studenta na co najmniej 80% wszystkich spotkań
- wypełnienie po zakończeniu ostatnich zajęć post-testu (gdzie uczestnik określa poziom swojej wiedzy i umiejętności po zakończeniu zajęć)
- wypełnienie ankiety ewaluacyjnej po zakończeniu ostatnich zajęć
Literatura
Batko A., Sztuka perswazji, czyli język wpływu i manipulacji, wyd. Helion, Onepress, Gliwice 2011.
Bublanova A., Selzerova A., Ćwiczenia kreatywnego pisania, wyd. Moc Media, Warszawa 2022.
Murdoch A., Kreatywność w reklamie, wyd. PWN, Warszawa 2003.
Bralczyk J., Mówi się. Porady językowe profesora Bralczyka, wyd. PWN, Warszawa 2014.
Penman D., Mindfulness. Droga do kreatywności, wyd. Samo Sedno, Warszawa 2016
Puzyrkiewicz D., Biblia copywritingu, wyd. Helion, Gliwice 2019.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: