Nanoengineering, full-time, second cycle programme (S2-PRK-NIN)(in Polish: Nanoinżynieria, stacjonarne, drugiego stopnia) | |
second cycle program full-time, 1,5-year studies Language: Polish | Jump to: Opis ogólnyProgram studiów
Celem kształcenia na kierunku nanoinżynieria jest przekazanie interdyscyplinarnej wiedzy z zakresu fizyki i chemii. Absolwent uzyska wiedzę zarówno teoretyczną, jak również praktyczną w trakcie pracy w nowocześnie wyposażonych laboratoriach Uniwersytetu Warszawskiego oraz współpracujących z nimi innych jednostek naukowych. Absolwent pozna i zrozumie rolę nanotechnologii i inżynierii nanostruktur w rozwoju nowoczesnego społeczeństwa. Będzie merytorycznie przygotowany do rozwiązywania problemów technicznych i naukowych w nanotechnologii, zarówno w skali laboratoryjnej jak i przemysłowej, w tym także badań środowiskowych. Uzyskana wiedza pozwoli absolwentowi na podjęcie pracy w instytucjach związanych z wykorzystaniem chemii, fizyki oraz na kontynuowanie nauki. Sylwetka absolwenta Absolwent studiów nanoinżynierii drugiego stopnia otrzymuje wykształcenie w dziedzinie chemii, fizyki, nanotechnologii i inżynierii nanostruktur. Ma rozszerzoną wiedzę w zakresie fizyki i chemii oraz zaawansowanej matematyki i metod matematycznych; zna zaawansowane techniki numeryczne, obliczeniowe i informatyczne, a także zaawansowane techniki doświadczalne i obserwacyjne. Absolwent zna nowoczesną aparaturę naukowo-badawczą oraz częściowo aparaturę przemysłową wykorzystywaną w inżynierii nanostruktur. Zna też zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w stopniu pozwalającym na samodzielną pracę w obszarze fizyki, chemii, nanotechnologii oraz inżynierii nanostruktur. Wie o aktualnych kierunkach rozwoju i najnowszych odkryciach w dziedzinie fizyki, chemii, nanotechnologii oraz inżynierii nanostruktur, potrafił zaplanować i wykonać obserwacje, doświadczenia, i obliczenia z zakresu fizyki, chemii oraz dotyczące nanotechnologii i inżynierii nanostruktur. Potrafi krytycznie ocenić wyniki doświadczeń i obliczeń teoretycznych oraz przeprowadzić analizę ich dokładności, znajdować niezbędne informacje w literaturze fachowej, bazach danych i innych źródłach. Umie zastosować zdobytą wiedzę, umiejętności oraz metodykę fizyki i chemii do rozwiązywania problemów z dziedzin pokrewnych. Dzięki zajęciom w grupach badawczych absolwent potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role. W zależności od wybranego dziedziny absolwent może posiadać następujące umiejętności:
|
Qualification awarded:
Access to further studies:
Learning outcomes
Upon the completion of the study program, the graduate achieves the learning outcomes specified in Resolution No. 201 of the Senate of the University of Warsaw of December 14, 2022 on study program for the Nanoinżynieria (Nanoengineering) course (Monitor UW of 2022, item 278 as amended d.). The graduate has the following qualifications in terms of knowledge, skills and social competences:
Regarding knowledge, the graduate
- knowns and understands advanced concepts in physical sciences, particularly in the field of condensed matter physics, nanotechnology, and nanoengineering.
- knowns and understands advanced numerical, computational, and IT techniques used in condensed matter physics, nanotechnology, and nanoengineering.
Understands advanced experimental and observational techniques, the construction and operation of scientific, research, and partially industrial equipment used in nanoengineering.
- has knowledge of current development trends and the latest discoveries in the field of physical sciences, especially in condensed matter physics, nanotechnology, and nanoengineering.
- knows the principles of occupational health and safety at a level that allows for independent work in condensed matter physics, nanotechnology, and nanoengineering.
- has basic knowledge of legal and ethical considerations related to scientific and educational activities.
- knows and understands basic concepts and principles in the protection of industrial property and copyright, as well as the necessity of managing intellectual property resources; is able to use patent information resources.
Regarding skills, the graduate:
- is able to plan and conduct observations, experiments, and calculations in physics, particularly in the field of condensed matter physics, nanotechnology, and nanoengineering.
- is able to critically evaluate experimental and theoretical calculation results and analyze their accuracy, especially in condensed matter physics, nanotechnology, and nanoengineering.
- is able to find necessary information in professional literature, databases, and other sources; knows basic scientific journals related to physics, nanotechnology, and nanoengineering.
- is able to apply acquired knowledge, skills, and physics methodology to solve problems in related fields.
- is able to present knowledge, research results, and scientific discoveries in a clear and systematic way, accurately identifying and highlighting the most important aspects of the topic and presenting the adopted methodology, as well as discussing the significance of the obtained results in comparison to other similar studies.
- is able to effectively communicate with specialists and non-specialists in the fields of physics, nanotechnology, and nanoengineering, as well as related disciplines, engaging in scientific discussions or contributing to the popularization of knowledge.
- is able to learn independently and determine directions for further education.
Regarding social skills, the graduate:
- is ready for lifelong learning and to inspire and organize the learning process of others.
- is prepared to collaborate and work in a team, taking on different roles.
- is ready to appropriately set priorities for the completion of tasks set by oneself or others.
- s prepared to correctly identify and resolve dilemmas related to professional work, including substantive, methodological, organizational, and ethical aspects.
- is willing to engage with scientific and popular science literature to deepen and expand knowledge; is aware of the risks of obtaining information from unverified sources, including the Internet.
- is ready to take responsibility for research initiatives, experiments, or observations, and to consider the social aspects of applying acquired knowledge and skills in practice, along with the related responsibilities.
- is prepared to think and act in an entrepreneurial manner.