On-line services of the University of Warsaw
You are not logged in | log in
Study programmes > Other studies > Management > (in Polish) Podyplomowe Studia Zarządzanie dla prokuratorów

(in Polish) Podyplomowe Studia Zarządzanie dla prokuratorów (SP-PRK-ZA-ZDP)

(in Polish: Podyplomowe Studia Zarządzanie dla prokuratorów)
non-degree post-graduate programme
extramural, 1-year studies
Language: Polish

Uruchomienie studiów podyplomowych w zakresie zarządzania dla prokuratorów jest odpowiedzią na rosnące wyzwania stojące przed wymiarem sprawiedliwości w zakresie zarządzania, szczególnie w sytuacji, gdy programy studiów prawniczych oraz aplikacji sądowej czy prokuratorskiej zawierają w niewielkim zakresie elementy wiedzy o efektywnym zarządzaniu instytucjami wymiaru sprawiedliwości. Ponadto, w obliczu konieczności profesjonalizacji zarządzania sądami i prokuratorami, a także biorąc pod uwagę potrzebę doskonalenia umiejętności zarządczych w środowisku.

Studia podyplomowe „Zarządzanie dla prokuratorów” będą prowadzone na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, przy udziale specjalistów zewnętrznych.

Kandydaci

Studia podyplomowe „Zarządzanie dla prokuratorów” przeznaczone są dla prokuratorów, którzy pełnią funkcje kierowniczeróżnych szczebli lub do ich pełnienia aspirują, a także dla prokuratorów zainteresowanych doskonaleniem umiejętności zarządczych w celu skuteczniejszego organizowania pracy w prokuraturze.

Opis Studiów

Program studiów

Program obejmuje 176 godzin. Podczas zajęć omawiane będą aktualne zagadnienia m.in. z zakresu: Kierowanie i przywództwo – rola przywódcy w organizacji, Budowanie zespołu – zarządzanie i motywowanie, Coaching oraz mentoring, Zarządzanie stresem i inteligencja emocjonalna, Zarządzanie kadrami i rozwój kompetencji pracowników, Trening asertywności, Work-life balance, Zarządzanie konfliktem w instytucjach wymiaru sprawiedliwości, Negocjacje i dialog społeczny, Mobbing i dyskryminacja, Wystąpienia publiczne,Elementy prawa pracy, Etyka i odpowiedzialność menedżerska, Wykorzystanie AI w organizacji, Cyberbezpieczeństwo i RODO, ESG w instytucjach publicznych – etyka, społeczeństwo, governance,Systemy sądownicze w krajach Unii Europejskiej, Budżetowanie i finansowanie instytucji wymiaru sprawiedliwości, Zamówienia publiczne, Zarządzanie ryzykiem, Kontrola i nadzór administracyjny.

Wykładowcy

Zajęcia prowadzone przez wykładowców i praktyków; prof. dr hab. Grzegorz Karasiewicz, dr Aleksandra Spik, dr Julita Majczyk, dr Katarzyna Rychlicka - Maraszek, dr Agnieszka Brzozowska, dr Aleksandra Wąsowska, dr Barbara Godlewska – Bujok, dr hab. Krzysztof Walczak, prof. UW, dr hab. Mariusz Trojanowski, prof. UW, prof. dr hab. Jacek Męcina, dr Michał Matuszak, dr Karolina Łudzińska, dr Krzysztof Smoleń, dr hab. Elwira Gross-Gołacka, prof. UW, mgr Krzysztof Bujok, dr Remigiusz Lewandowski, prof. dr hab. Marek Zubik, mgr Filip Wójcik, dr hab. Adam Niewiadomski, dr Paweł Wójcik, dr Jarosław Klepacki,dr hab. Igor Postuła, prof. UW, prof. dr hab. Marta Postuła, dr Dawid Ziółkowski.

Tryb studiów i częstotliwość zjazdów

Tryb studiów niestacjonarny. Zjazdy odbywają się przeciętnie co dwa tygodnie, w trybie sobota - niedziela.

TERMINY ZJAZDÓW NA SEMESTR ZIMOWY:

  • 18 - 19.10.2025 r.
  • 25 - 26.10.2025 r.
  • 08 - 09.11.2025 r. (online)
  • 15 - 16.11.2025 r.
  • 29 - 30.11.2025 r.
  • 13 - 14.12.2025 r.
  • 20 - 21.12.2025 r. (online)
  • 10 - 11.01.2026 r.
  • 07 - 08.02.2026 r.

Zaliczenia

Przedmioty są zaliczane na podstawie aktywności słuchaczy i uczestniczenia przez nich w warsztatach i ćwiczeniach realizowanych w czasie zajęć, zaliczenie studiów oparciu o pracę dyplomową przygotowaną pod kierunkiem wybranego promotora -Realizacja grupowych projektów zaliczeniowych polegających na opracowaniu praktycznych rozwiązań doradczych dla organizacji publicznych, uwzględniających ich specyfikę i wyzwania

Absolwenci

Absolwent studiów potrafi samodzielnie wykorzystywać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów oraz potrafi innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach poprzez:

  • właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy, syntezy, twórczej interpretacji i prezentacji tych informacji,
  • dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych,
  • przystosowanie istniejących lub opracowanie nowych metod i narzędzi.

Potrafi także wykorzystywać posiadaną wiedzę i w związku z tym formułować i rozwiązywać problemy oraz wykonywać zadania typowe dla kierującego pracą w prokuraturze, współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych i podejmować wiodącą rolę w zespołach.

ECTS Coordinators:

Qualification awarded:

Certificate on non-degree post-graduate programme

Admission procedures:

Visit the following page for details on admission procedures: https://irk.uw.edu.pl/