On-line services of the University of Warsaw
You are not logged in | log in
Study programmes > All studies > Modern Publishing > Modern Publishing, full-time studies, first-cycle programme

Modern Publishing, full-time studies, first-cycle programme (S1-PW)

(in Polish: Publikowanie współczesne, stacjonarne , pierwszego stopnia)
first cycle programme
full-time, 3-year studies
Language: Polish

Dziedzina: Dziedzina nauk społecznych

Dyscyplina: Nauki o komunikacji społecznej i mediach

Język wykładowy: Polski

Tytuł zawodowy, który uzyskasz po skończeniu studiów: licencjat

Gdzie i kiedy będziesz mieć zajęcia

Miejsce: zajęcia prowadzone są w trzech miejscach:

  1. Pałac Zamojskich ul. Nowy Świat 69,
  2. Budynek CIUW mieszczący się na Głównym Kampusie UW ul. Krakowskie przedmieście 26/28 oraz
  3. Gmach Wydziału Neofilologii ul. Dobra 55 naprzeciwko BUW-u.

Czas: Zajęcia odbywają się w trybie dziennym – od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00–20:00, w zależności od semestru i planu zajęć.

Jaką wiedzę, umiejętności i kompetencje zdobędziesz na tym kierunku

Na publikowaniu współczesnym zdobędziesz wiedzę na temat:

  • społecznego odbioru książek, prasy i innych typów dokumentów (tradycyjnych i cyfrowych);
  • procesów projektowania, produkcji, dystrybucji i promocji publikacji tradycyjnych i cyfrowych;
  • rynku wydawniczego (tradycyjnego i cyfrowego) w Polsce.

Nauczysz się:

  • złotych zasad typografii, które sprawią, że publikacja będzie „czytać się sama”, czyli jak funkcjonalnie zaprojektować wydawnictwa tradycyjne / elektroniczne, by sprawnie komunikować się z odbiorcą, odpowiedzieć na jego potrzeby oraz zamierzenia autora
  • wykazywać się kreatywnością i komunikatywnością w tworzeniu książek i innych publikacji tradycyjnych i cyfrowych;
  • propagować i kształtować czytelnictwo;
  • tworzyć projekty marketingowe i promocyjne;
  • badać, analizować i przekształcać rynek książki;
  • wyszukiwania i przetwarzania informacji;
  • korzystania z profesjonalnych programów do edycji tekstu i obrazu, z których korzystają wydawcy.

Będziesz mieć kompetencje do pracy w zawodach wymagających krytycznego myślenia, kreatywności i komunikatywności.

Gdzie możesz znaleźć pracę po ukończeniu studiów

Absolwenci publikowania współczesnego są przygotowany do pracy w instytucjach związanych z rynkiem książki (wydawnictwach, redakcjach, portalach internetowych) oraz w szeroko pojętych instytucjach kultury i edukacji, w bibliotekach, biznesie, administracji, ochronie zdrowia, placówkach naukowych i badawczo- rozwojowych. Zakładają także własne wydawnictwa oraz są samowydawcami. Zajmują się szeroko rozumianą komunikacją w mediach społecznościowych.

Czego będziesz się uczyć na studiach

Program studiów proponuje studentom zdobycie interdyscyplinarnej wiedzy z zakresu edytorstwa i typografii, ale w powiązaniu z historią, socjologią, nauką o kulturze, marketingiem, promocją, prawem, etyką i zarządzaniem.

Stąd w programie znajdują się przedmioty związane z:

  • wiedzą o książce, komunikacji piśmienniczej, historii i współczesności działalności wydawniczej, sztuką i kulturą książki, rynkiem wydawniczo-księgarskim, recepcji społecznej książek i innych typów dokumentów;
  • praktyką edytorsko-wydawniczą: problemami edytorskimi, estetyką książki i typografią, czyli umiejętnym tworzeniem projektów wydawniczych; promocją i marketingiem wydawniczym.

Najważniejszą metodą pracy na publikowaniu współczesnym są konwersatoria i ćwiczenia, podczas, których studenci uczą się pracy zespołowej oraz indywidualnej, przygotowują różnego rodzaju projekty, nabywają umiejętności prezentacji ich wyników. Na publikowaniu współczesnym zależy nam, abyś umiał zdobytą wiedzę i umiejętności wykorzystać w konkretnych działaniach poza uczelnią.

Oprócz tego w trakcie studiów organizowane są wyjazdy terenowe m.in. do: drukarni, firm księgarskich i dystrybucyjnych, instytucji kultury (np. Muzeum Książki Artystycznej w Łodzi), na targi książek; wyjścia na spotkania promocyjne, zajęcia do BUW oraz innych instytucji kultury, warsztaty typograficzne.

Czy podczas studiów będziesz realizować praktyki

Na publikowaniu współczesnym po pierwszym i drugim roku studiów przewidziano po 60 godzin praktyk studenckich, które można zrealizować w redakcjach, wydawnictwach, portalach internetowych, księgarniach, w szeroko pojętych instytucjach kultury i edukacji, w bibliotekach, biznesie, administracji, ochronie zdrowia, placówkach naukowych i badawczo- rozwojowych.

Czy podczas studiów istnieje możliwość realizacji jednego/kilku semestrów na innej uczelni

Tak, w ramach programów MOST i ERASMUS. Most jest programem krajowym a ERASMUS programem zagranicznym.

Nasi studenci chętnie z nich korzystają Wyjeżdżają nie tylko do krajów europejskich, ale nawet do azjatyckich np. Korei Południowej.

Gdzie znajdziesz więcej informacji i programie studiów

Program studiów możesz znaleźć pod tym linkiem

Na publikowaniu współczesnym prężnie działa koło naukowe. Nasi studenci chętnie dzielą się wiedzą o tym, jak się u nas studiuje

Instagram

Post na Facebook'u

Spotify

ECTS Coordinators:

Qualification awarded:

Bachelor's degree in Modern Publishing

Access to further studies:

second cycle programme

Learning outcomes

Knowledge: The graduate knows and understands
1) the subject and methodological specificity of editing as sub-discipline of book and information science
2) general and specific terminology of book editing and book science, as well as disciplines related to the field of study
3) research methods and theories used in book editing and book science in historical and contemporary terms, as well as the history of development of editing over the centuries, its role in culture and science
4) selected research methods and theories used in related disciplines to the field of studies in historical and contemporary terms
5) methods of analysis and interpretation of cultural products, selected traditions, theories and research schools in the field of book and information science, and especially editing, as well as other disciplines related to the field of study
6) rules for the protection of industrial property and copyright as well as forms of development of individual entrepreneurship
7) principles of operation of systems and institutions operating on the book market in the traditional and digital area .
Skills: The graduate can
1) properly select sources and information derived from them; assess, critically analyze and synthesize information from the field of book editing and book science as well as disciplines related to the field of study
2) formulate and analyze research problems, choose the right methods and tools for their solution, including information and communication techniques, using the knowledge of book editing and book science as well as disciplines related to the field of study
3) conduct critical analysis and interpretation of institutions, facilities and services of the book market, taking into account the specific needs and conditions of the environment they serve, using typical methods to assess their significance and impact in the historical and cultural process
4) present substantive arguments using their own and other authors’ views, present research results, formulate conclusions, and create synthetic summaries in the field of book and information science, and book editing in particular, in Polish
5) present substantive arguments using their own and other authors’ views, present research results, formulate conclusions, and create synthetic summaries in the field of book and information science, and book editing in particular, in a foreign language at B2 level
6) popularize knowledge about institutions and facilities related to the book market, their resources and services
7) plan and organize both individual and team work
8) participate in teamwork, playing various roles
9) independently plan and implement their own life-long learning.
Social competences: The graduate is ready to
1) critically evaluate their own knowledge of the functioning of the book market, particularly in the editorial aspect
2) actively participate in the activities for the preservation of cultural heritage, with particular emphasis on written heritage
3) identify and resolve dilemmas related to the profession of publisher
4) participate in cultural life as a reader or co-author of various types of publications.

Admission procedures:

Visit the following page for details on admission procedures: https://irk.uw.edu.pl/