Education (S2-PD)(in Polish: Pedagogika, stacjonarne, drugiego stopnia) | |
second cycle programme full-time, 2-year studies Language: Polish | Jump to: Opis ogólnyDziedzina: nauki społeczne Dyscyplina: Pedagogika Język wykładowy: język polski Tytuł zawodowy, który uzyskasz po skończeniu studiów: magister Gdzie i kiedy będziesz mieć zajęcia Miejsce: Zajęcia odbywają się na Wydziale Pedagogicznym, przy ulicy Mokotowskiej 16/20 Czas: zajęcia odbywają się od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-19.00 Jaką wiedzę, umiejętności i kompetencje zdobędziesz na tym kierunku
Czy na kierunku studiów są różne specjalności i specjalizacje Tak, kierunek Pedagogika na studiach drugiego stopnia oferuje kilka specjalności z zakresu pedagogiki zarówno dzieci i młodzieży, jak i dorosłych. Organizacja tych specjalności ma strukturę modułową, co sprzyja wdrażaniu założeń misji i strategii. Taka konstrukcja programowa ma z jednej strony sprzyjać integrowaniu wiedzy i podnoszeniu jakości kształcenia w zgodzie z ideą interdyscyplinarności, z drugiej zaś – stwarzać dogodne warunki dla dostosowywania treści kształcenia do potrzeb i zainteresowań studentów, także tych potrzeb, które wynikają ze zmieniającego się rynku pracy. Preferowaną specjalność wskazujesz przy składaniu dokumentów – wystarczy zaznaczyć ją w deklaracji. Specjalność będzie utworzona, jeśli zgłosi się wystarczająca liczba chętnych. Trener kompetencji miękkich Studia przygotowują do projektowania i prowadzenia warsztatów oraz szkoleń, m.in. z komunikacji interpersonalnej, autoprezentacji, podejmowania decyzji, negocjacji i rozwiązywania konfliktów. Program kształcenia rozwija umiejętność zarządzania pracą grupy oraz wykorzystania nowoczesnych i kreatywnych metod dydaktycznych. Możliwości zatrudnienia obejmują pracę jako trener wewnętrzny w działach HR, trener zewnętrzny prowadzący własną działalność, edukator dorosłych, organizator szkoleń lub menedżer w firmach i instytucjach zajmujących się edukacją dorosłych. Andragogika - Doradztwo zawodowe i edukacyjne dorosłych Studia przygotowują do pracy w obszarze doradztwa zawodowego osób dorosłych. Program obejmuje wiedzę o współczesnym rynku pracy, klasyfikacji zawodów i specjalności, metodach opisu kariery zawodowej oraz narzędziach wspierających planowanie ścieżki zawodowej. Rozwijane są także praktyczne umiejętności – diagnozowanie potrzeb, praca z grupą i indywidualne wsparcie, a także prowadzenie rozmowy doradczej. Osoby kończące studia mogą znaleźć zatrudnienie w placówkach edukacyjnych, działach kadr i personalnych, instytucjach samorządowych zajmujących się edukacją dorosłych i zatrudnieniem, a także w jednostkach wspierających zdobywanie i rozwijanie kwalifikacji zawodowych. Studia nad dzieckiem i rodziną Studia przygotowują do pracy z osobami, grupami i społecznościami lokalnymi, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i rodzin przeżywających trudności i kryzysy. Program kształcenia rozwija wiedzę i umiejętności potrzebne do rozpoznawania problemów, wspierania rozwoju oraz podejmowania interwencji w sytuacjach kryzysowych. Umożliwia także interdyscyplinarną analizę czynników wpływających na funkcjonowanie dziecka i rodziny. Po ukończeniu studiów możliwa jest praca jako pedagog, wychowawca, specjalista ds. pracy z rodziną, asystent rodziny czy koordynator. Miejsca zatrudnienia to m.in. kuratorskie służby sądowe, placówki opiekuńczo-wychowawcze, placówki wsparcia dziennego, ośrodki adopcyjne, instytucje prowadzące poradnictwo rodzinne, służby socjalne, ośrodki interwencji kryzysowej, ośrodki pomocy społecznej i centra pomocy rodzinie. Polityka oświatowa – menedżer oświaty Studia przygotowują do wyznaczania celów i wdrażania polityki oświatowej na poziomie administracji publicznej. Zarządzanie placówką edukacyjną wymaga zarówno wiedzy merytorycznej, jak i kompetencji społecznych. Kluczowe znaczenie ma znajomość zarządzania strategicznego, wprowadzania zmian, planowania i realizacji projektów oraz zarządzania zespołem. W trakcie nauki rozwijane są umiejętności kierownicze i interpersonalne, które są niezbędne do skutecznego realizowania zadań i prowadzenia instytucji edukacyjnej. Możliwości zatrudnienia obejmują pracę w administracji państwowej, samorządach, organizacjach pozarządowych, placówkach edukacyjnych (publicznych i niepublicznych), firmach szkoleniowych oraz działach edukacyjnych muzeów i instytucji kultury. Wybrane plany studiów: Studia nad dzieckiem i rodziną Ukończenie studiów na kierunku Pedagogika uprawnia do ubiegania się o przyjęcie do Szkół Doktorskich. Czego będziesz się uczyć na studiach Na kierunku Pedagogika, studia II stopnia pogłębisz umiejętności w zakresie:
Czy podczas studiów będziesz realizować praktyki TAK, minimum 150 godzin praktyk pedagogicznych w instytucjach odpowiadających charakterowi danej specjalności. Czy podczas studiów istnieje możliwość realizacji jednego/kilku semestrów na innej uczelni TAK; oferujemy program MOST oraz Erasmus. Gdzie znajdziesz więcej informacji o programie studiów |
ECTS Coordinators:
Qualification awarded:
Access to further studies:
Learning outcomes
We have more than one version of this field. Click below and select the version you want to see:
The graduate has achieved the learning outcomes defined for the programme of study, including the learning outcomes defined for the compulsory specialisation. The graduate:
knows and thoroughly understands of the characteristics of ontogenetic human development;
knows and thoroughly understands of the functioning of various educational institutions, their mission, objectives, functions and principles of organization;
knows and thoroughly understands the processes of education, theories of education, upbringing and developmental support;
knows and understands the contemporary directions of the development of pedagogy, its historical and cultural contexts and determinants, as well as types of social relations and their importance in the context of broadly understood education;
knows and understands the diversity of educational environments which include their respective phenomena and processes;
is able to observe various social phenomena, search, collect, process relevant information referring to various sources and apply various criteria for their interpretation;
is able to integrate theoretical knowledge of pedagogy and related disciplines; analyse, diagnose and design practical solutions;
the student knows and understands the functioning of various institutions (operating in the field of education and care, upbringing, culture), their mission, aims, functions and principles of organisation as well as relations between them;
knows and understands the variety of educational environments in which an adult person functions and the phenomena and processes occurring in them
is able to properly prepare the counselling process taking into account theoretical knowledge of pedagogy and related disciplines.
Competences:
1) getting acquainted with the specificity of functioning of institutions providing consultancy services, observing the organization of work in the institution.
2) getting acquainted with the documentation kept at the institution.
3) getting to know the methods, tools and techniques used in career counselling .
4) observing both the individual and group counselling processes
5) co-creation of training programmes in the field of career counseling.
6) cooperation with the tutor in the organisation of practice, the planning and approval of actions taken by the student at the institution, taking action for students in all problem cases related to security, violating the rights of others, failure to observe the established rules.
7) conducting analysis and interpretation of observed or experienced events related to counselling situations and the work of the institution, in particular confronting the theoretical knowledge with practice and discussing the experience gained.
Course structure diagram:
Abbreviations used in tables: | |
lect - Lecture cl - Classes egz - Examination kon - Seminar pr_ped - Teaching placement sem - Seminar war - Workshops | c - Pass/fail e - Examination |