Architecture of Information Spaces, extramural studies, first-cycle programme (NZ1-API)(in Polish: Architektura przestrzeni informacyjnych, niestacjonarne (zaoczne), pierwszego stopnia) | |
first cycle programme extramural, 3-year studies Language: Polish | Jump to: Opis ogólnyDziedzina: Dziedzina nauk społecznych Dyscyplina: Nauki o komunikacji społecznej i mediach Język wykładowy: Polski Tytuł zawodowy, który uzyskasz po skończeniu studiów: licencjat Gdzie i kiedy będziesz mieć zajęcia Miejsce: zajęcia prowadzone są w trzech miejscach: 1) Pałac Zamojskich ul. Nowy Świat 69, Czas: od piątku do niedzieli w godzinach 8:00 - 20:00. Zjazdy średnio co 2 tygodnie. Jaką wiedzę, umiejętności i kompetencje zdobędziesz na tym kierunku Na kierunku architektura przestrzeni informacyjnych zdobędziesz wiedzę na temat:
Nauczysz się:
Gdzie możesz znaleźć pracę po ukończeniu studiów Absolwenci architektury przestrzeni informacyjnych pracują wszędzie tam, gdzie potrzebne są kompetencje w zakresie pozyskiwania, analizowania, organizowania i udostępniania informacji. Znajdziesz pracę w sektorze komercyjnym, w firmach zajmujących się projektowaniem architektury informacji czy User Experience. Wykorzystasz swoje kompetencje przy redagowaniu treści w serwisach internetowych i zarządzaniu profilami w mediach społecznościowych. Twoja wiedza i umiejętności w zakresie wyszukiwania, organizowania i analizy informacji będzie atutem w działach badawczo-rozwojowych organizacji i korporacji, jak również w instytucjach i organizacjach publicznych (np. samorządy, urzędy, fundacje itp.) czy instytucjach kultury (biblioteki, muzea, galeria, archiwa). Czy na kierunku studiów są różne specjalności i specjalizacje Architektura przestrzeni informacyjnych to zrównoważony program nauczania na temat zastosowania nowoczesnych technologii do tworzenia, optymalizacji i badania cyfrowych usług informacyjnych. W ramach podstawowej ścieżki dydaktycznej możesz także wybierać przedmioty zgodnie z Twoimi zainteresowaniami, które oferujemy w ramach modułów. Są to treści poświęcone m.in. specjalistycznym źródłom informacji, społecznym aspektom technologii informacyjno-komunikacyjnych, użytkownikom informacji, czy marketingowi usług informacyjnych. Kierunek nie posiada formalnie wyodrębnionych specjalności, ale program jest modułowy i elastyczny. Możesz kształtować własny profil poprzez wybór przedmiotów fakultatywnych z zakresu Czego będziesz się uczyć na studiach Zajęcia na architekturze przestrzeni informacyjnych są realizowane z wykorzystaniem form aktywnych, szczególnie w postaci projektów, laboratoriów oraz konwersatoriów. Tematyka zajęć koncentruje się wokół czterech obszarów tematycznych: Architektura informacji Przedmioty związane z architekturą informacji obejmują projektowanie i optymalizację sieciowych usług informacyjnych (serwisy www, aplikacje mobilne, kolekcje cyfrowe). Poznasz metody, wzorce projektowe oraz narzędzia pozwalające opracować modele systemów informacyjnych oraz prototypy interfejsów graficznych. Nauczysz się również projektować mechanizmy interakcji oraz badać ich użyteczność. Zarządzanie informacją Treści poświęcone zarządzaniu informacją koncentruje się na sterowaniu procesami związanymi z przepływem informacji w organizacjach i systemach informacyjnych. Poznasz metody i strategie pozyskiwania, przetwarzania i rozpowszechniania informacji w instytucjach i organizacjach również z sektora komercyjnego. Użytkownicy informacji Obok aspektu technicznego i strategicznego jednym z kluczowych obszarów w programie studiów są przedmioty poświęcone człowiekowi i sposobom pozyskiwania i wykorzystania przez niego informacji. Poznasz metody badania potrzeb informacyjnych różnych grup użytkowników. Dowiesz się, w jaki sposób ludzie poszukują informacje w życiu codziennym i jak wykorzystują je do zaspokajania swoich potrzeb informacyjnych. Wiedza na temat zachowań informacyjnych pozwoli Ci świadomie projektować i badać cyfrowe usługi informacyjne. Treści te są ulokowane zarówno w perspektywie nauki o informacji oraz psychologii poznawczej. Instytucje informacji Dopełnieniem tych treści programowych są zagadnienia poświęcone funkcjonowaniu i zarządzaniu tzw. instytucji informacji, czyli wszelkich form organizacyjnych, w których informacja odgrywa kluczową rolę w ich funkcjonowaniu. Dotyczy to zarówno sektora komercyjnego, administracji publicznej, ale również bibliotek, archiwów, galerii i muzeów. Nauczysz się analizować rynek instytucji informacji, badać ich formy organizacyjne oraz projektować usługi informacyjne właściwe dla danego sektora. Czy podczas studiów będziesz realizować praktyki W programie studiów przewidziane są praktyki zawodowe w wymiarze 720 godzin. Praktyki możesz zrealizować w firmach i organizacjach, z którymi nasz Wydział ma podpisane właściwe umowy. Są to zarówno agencje marketingowe, korporacje, jak również podmioty z sektora administracji publicznej, które świadczą lub projektują usługi informacyjne. Zaproponujemy Ci szeroką ofertę praktyk, ale możesz również samodzielnie wskazać miejsce odbywania praktyk zawodowych. Czy podczas studiów istnieje możliwość realizacji jednego/kilku semestrów na innej uczelni Tak, w ramach programów MOST i ERASMUS. Most jest programem krajowym a ERASMUS programem zagranicznym Gdzie znajdziesz więcej informacji i programie studiów Program studiów możesz znaleźć pod tym linkiem |
ECTS Coordinators:
Qualification awarded:
Access to further studies:
Learning outcomes
Knowledge: The graduate knows and understands:
1) the subject specificity, theory, methodology, and place in the field of humanities of book and information science, in an in-depth manner
2) the theory and research methodology of related disciplines appropriate to the field of study, to the extent corresponding to cooperation and/or interdisciplinary inspiration
3) the specialist terminology of book and information science and related disciplines appropriate to the field of study
4) methods of analysis and interpretation of cultural products appropriate for selected research traditions, theories or schools of book and information science and related disciplines
5) principles of operation of information systems, both general and narrowed down to specific area or context of research and/or professional activity
6) history, principles and forms of operation of various information and cultural institutions, including the processes of creating, managing and assessing the quality of information resources as well as procedures and tools for accessing them
7) basic strategies and methods of information retrieval and verification of its quality and reliability
8) methods, forms, and psychological and social conditions of communication with recipients/users of information
9) basic concepts and principles of intellectual property and copyright protection as well as forms of development of individual entrepreneurship applicable to broadly understood information activity and training of information competences.
Skills: The graduate can
1) apply theories, terminology and research methods from the field of book and information science, as well as related disciplines appropriate to the field of study, to design and implement research and professional tasks
2) independently search, analyze and evaluate sources in terms of their reliability and credibility, as well as select and use information retrieved from these sources for their own and other users’ needs, and introduce them into the flow of information using classic and social media
3) identify types and basic features of knowledge organization systems as well as identify and analyze information needs and information behavior of their users
4) conduct educational, animation and promotional projects related to information and/or cultural activity, including training of information competences
5) analyze the functioning of institutions and/or departments conducting information activity, and assess effectiveness of information and cultural services
6) communicate in the scope of their field of study in both oral and written forms, using basic theoretical approaches as well as proper terminology and information sources
7) use a foreign language at the B2 level of the Common European Framework of Reference for Languages
8) plan and organize individual and team work in the area of information and/or cultural projects
9) independently acquire new knowledge and skills to identify and solve practical and theoretical problems in the field of book and information science, in particular the architecture of information spaces.
Social competences: The graduate is ready to
1) critically evaluate knowledge necessary to carry out research and/or professional tasks in the field of book and information science and disciplines related to the architecture of information spaces
2) fulfill their professional social obligations, related to information activity and participation in culture
3) comply with the ethical principles of the information worker
4) carry out the entrusted tasks, working in a team and fulfilling many roles, including that of a leader.