School (2nd educational stage) pedagogy with elements of special needs pedagogy 4100-2SPSZZEPSO
This course has not yet been described...
Type of course
pedagogical qualifications
Mode
Prerequisites (description)
Course coordinators
Term 2023L: | Term 2024L: |
Bibliography
Literatura podstawowa
Chrzanowska I., Pedagogika specjalna, Impuls 2015
Cytowska B., Winczura B., (red.), Dziecko z zaburzeniami w rozwoju. Kraków 2006.
Plichta, P., Jagoszewska, I., Gładyszewska-Cylulko, J., Szczupał, B., Drzazga, A., Cytowska, B. (2017). Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnościami. Charakterystyka, specyfika edukacji i wsparcie, Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.
Pyżalski, J. (red.) (2020). Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19. Z
dystansem o tym, co robimy obecnie jako nauczyciele, Warszawa: EduAkcja
Szumski, G, Chrzanowska I. (red.) (2019). Edukacja włączająca w przedszkolu i szkole. Warszawa: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji.
Literatura uzupełniająca:
Brzezińska A., Psychologia rozwoju człowieka. Sopot, 2019.
Delaney Mary, Special Educational Needs, Oxford, 2017.
Kołakowski A, Pisula A, Sposób na trudne dziecko, GWP, Gdańsk 2014.
Kołakowski A., Zaburzenia zachowania u dzieci. Teoria i praktyka, GWP, Gdańsk 2018.
Krasowicz-Kupis Grażyna, SLI i inne zaburzenia językowe, GWP, Gdańsk 2019
Komender J., Jagielska G., Bryńska A., Autyzm i Zespół Aspergera. Warszawa 2009.
Loska M., Myślińska D., Uczeń z niepełnosprawnością ruchową w szkole ogólnodostępnej. Warszawa 2005.
Maciarz A., Dziecko przewlekle chore w roli ucznia. Kraków 1998
Meirieu, P. (2003). Moralne wybory nauczycieli: etyka i pedagogika, tłum. T. Grzegorczyk,
Warszawa: Fraszka Edukacyjna.
Mietzel G., Psychologia kształcenia, GWP, Gdańsk 2003.
Niemierko B., Ocenianie szkolne bez tajemnic, WSiP, Warszawa2002.
Pyżalski, J. (2018). Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej w szkole – krytyczny przegląd stosowanych rozwiązań. Dziecko Krzywdzone. Teoria, badania, praktyka, 17(1), 30–45
Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – poradnik dla dyrektorów (2018). Warszawa: ORE
Materiały wideo, zasoby internetowe korespondujące z treściami zajęć
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: