Elements of Video Game Story Design 3700-KON235-AL
This course has not yet been described...
Type of course
Bibliography
Literatura
Poniższa lista może zostać uzupełniona w zależności od potrzeb i zainteresowań uczestników zajęć.
Literatura podstawowa:
Aronson, L., Kruk, A. (2014). Scenariusz na miarę XXI wieku: Obszerny przewodnik po technikach pisania nowoczesnych scenariuszy filmowych. Warszawa: Warszawska Szkoła Filmowa.
Jenkins, Henry. “Game Design as Narrative Architecture.” First Person: New Media as Story, Performance, and Game. Eds. Noah Wardrip-Fruin and Pat Harrigan. Cambridge: MIT Press, 2004.
McKee, R (1997). Story: Substance, structure, style. New York: Regan Books.
Schell, J. (2008). The art of game design: A book of lenses. Burlington, MA: Morgan Kaufmann.
Vogler, C., & Kosińska, K. (2018). Podróż Autora: Struktury mityczne dla scenarzystów i pisarzy. Warszawa: Wydawnictwo Wojciech Marzec.
Literatura związana z projektem:
Carson, A. (2017). Eros the Bittersweet: An essay. Princeton, NJ: Princeton University Press.
Carson, A. (2003. If not, winter: Fragments of Sappho. Vintage Canada.
Gerber, D. e. (2011). A companion to the Greek liryc poets. Leiden, The Netherlands: Brill.
Szastyńska-Siemion, A. (1993). Muza z Mityleny Safona. Wrocław: Zakład narodowy im. Ossolińskich – Wydaw.
Zieliński, K. (2006). Słońce w rozpaczy: Liryka miłosna Safony w aspekcie oralności. Wrocław: Wydawn. Uniwersytetu Wrocławskiego.
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: