Animals as participants in artistic activities 3700-AL-ZUDA-QPR
This course has not yet been described...
Type of course
Prerequisites (description)
Course coordinators
Bibliography
• Amstutz N., The Avian Sense for Beauty: A Posthumanist Perspective on the Bowerbird
• Desmond J., “Art” by Animals, Part 1: The Transnational Market for Art by (Nonprimate) Animals
• Desmond J., “Art” by Animals, Part 2: When the Artist Is an Ape—Popular and Scientific Discourse and Paintings by Primates
• Baker S. Artist|Animal – fragmenty
• Endler J. A., Bowerbirds, art and aesthetics
• Grosz E., Sztuka i zwierzę
• Kowalczyk I., Pułapki posthumanizmu. W kontekście użycia zwierząt przez sztukę
• Łagodzka D., Obrazy orangutanicy Rai. Studium przypadku
• Łagodzka D., Czy zwierzę może być artystą? Zwierzęta jako podmioty twórcze
• Sutton E., Art, Animals and Experience – fragmenty
• Ullrich J., Deconstructing the Anthropological Machine – Strategies for working with animals as partners in contemporary art
• Ullrich J., Zwierzęcy performance w sztuce współczesnej
• Welsch W., Animal Aesthetics
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: