Explore Geralt's World: Worldbuilding and Transmedia in the Witcher Universe 3700-AL-ZSG-qTM
This course has not yet been described...
Type of course
Prerequisites (description)
Course coordinators
Bibliography
a) literatura podmiotu:
Sapkowski, Andrzej, Ostatnie życzenie (1992)
---, Miecz przeznaczenia (1993)
---, Krew Elfów (1993)
---, Czas pogardy (1995)
---, Chrzest ognia (1996)
---, Wieża Jaskółki (1996)
---, Pani Jeziora (1999)
b) Wywiady z twórcą:
Andrzej Sapkowski, wywiad w Nowej Fantastyce, nr 12/2019
- ---, wywiad w Nowej Fantastyce, nr 1/2022
- ---, wywiady na kanale Netflix na Youtube, nr 1/2022
c) gry wideo:
CD Project RED, Wiedźmin (2007)
CD Project RED, Wiedźmin 2: Zabójcy królów (2011)
CD Project RED, Wiedźmin 3: Dziki gon (2015)
d) komiksy:
Maciej Parowski, Bogusław Polch, Danuta Polch, „Geralt” (1993)
---, „Mniejsze zło” (1993)
---, „Ostatnie życzenie” (1994)
Paul Tobin, Joe Querio, „Wiedźmin: Dom ze Szkła” (2015)
Paul Tobin, Joe Querio, „Wiedźmin: Dzieci lisicy” (2015)
e) gry planszowe:
CD Project RED, Wiedźmin: Gra przygodowa (2014)
f) paper and pen RPG
Michał Marszalik, Maciej Nowak-Kreyer, Michał Studniarek, Tomek Kreczmar, Wiedźmin: gra wyobraźni. Czas Pogardy. Wojny z Nilfgaardem (2001)
Joanna i Maciej Szaleniec, Michał Marszalik, Maciej Nowak-Kreyer, Michał Studniarek, Tomek Kreczmar, Wiedźmin: gra wyobraźni. Miecz przeznaczenia (2002)
g) seriale:
Heritage Films, Marek Brodzki (reżyseria), Michał Szczerbic (scenariusz), Wiedźmin (2002)
Lauren Schmidt Hissrich, The Witcher (2019-2023)
h) literatura przedmiotu:
Frelik, Paweł, Kultury wizualne science fiction (fragmenty) (książka skupia się na SF, ale wnioski, szczególnie dotyczące specyfiki medium gry oraz transmedialności można odnieść również do fantasy) (2017)
Goggin, Joyce, „Transmedia Storyworlds, Literary Theory, Games” (2018)
Kłosiński, Michał, Przygody cyfrowego tułacza: interpretacje groznawcze (2023)
Maj, Krzysztof, „O strukturze świata w narracyjnych grach wideo” (2021)
Suvin, Darko, „O poetyce gatunku science fiction” (artykuł przedstawia koncepcję „wyobcowania poznawczego”, którą według niektórych autorów można odnieść do fantastyki ogólnie, bez ograniczania się do SF) (tłumaczenie 2019, oryg. 1972)
The Routledge Companion to Video Game Studies, red. Mark J. P. Wolf, Bernard Perron (2023):
a) Bjarke Liboriussen, „Game Labor”
b) Andrew Burn, „Role-playing”
c) Mark Hayse, „Ideology”
The Cambridge Companion to Fantasy Literature, red. Edward James, Farah Mendelsohn (2012):
a) Edward James, „Tolkien, Lewis and the explosion of genre fantasy”
b) Mark Bould, Sherryl Vint, „Political readings”
c) W. Senior, „Quest fantasies”
d) Kari Maund, „Reading the fantasy series”
The Routledge Companion to Imaginary Worlds, red. Mark Wolf (2018):
a) Lily Alexander, „The Hero’s Journey”
b) Mark J. P. Wolf, „World Design”
c) Lars Konzack, „Escapism”
d) Lily Alexander, „Genre”
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: