Searching for Sense in the Process of Trans-Civilizational Communication 3700-AL-PSPKT-qF
This course has not yet been described...
Type of course
Course coordinators
Assessment criteria
Methods of assessment based on scoring criteria. Evaluation of presentations, activities (ideas, arguments), and attendance of students in classes. The evaluation criteria provide for two aspects:
I ASPECT is the acquisition of knowledge, scored by the grading system.
II ASPECT is the practical application of knowledge by entering into multicultural relations and creating bonds with other program participants. Skills will be scored on four levels:
• management of knowledge acquired in the didactic process; creative approach to the problem
• transcivilizational communication
• organization of knowledge and group
• skills related to coordination of psycho-physical functions of the human body
liczba nieobecności dopuszczalnej - 3
Passing the course is based on an oral conversation
Bibliography
Appadurai A. (2005) Nowoczesność bez granic. Kulturowe wymiary globalizacji, przekład i wstęp Pucek Z., Kraków
Benedict R.,Chryzantema i miecz. Wzory kultury japońskiej. Warszawa, 1916.
Berger P.L., Luckmann Th., Społeczne tworzenie rzeczywistości, Warszawa 1983.
Bhabha, Homi K., Miejsca kultury, przekład T. Dobrogoszcz, Wyd. Uniw. Jagiellońskiego, Krąków 2010.
G. Deleuze. Logika sensu, PWN, Warszawa 2011.
Derrida Jacques, Jednojęzyczność innego, czyli proteza oryginalna, tłum. Andrzej Siemek, “Literatura na Świecie”, nr 11-12, 1998.
Jullien Fr., Drogą okrężną i wprost do celu. Strategie sensu w Chinach i Grecji, Kraków 2006.
Rushdie S., Wschód, Zachód. Dom Wyd. REBIS 1997.
Many Globalizations: Cultural Diversity in the Contemporary World (2002) ed.by Berger P. L. and Huntington S.P., Oxford Univ.Press.
Whorf B.Lee, Język, myśl i rzeczywistość, przeł. T. Hołówka, Warszawa, 1982
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: