Unwanted and difficult heritage: micro-histories of exhibits and monuments 3700-AL-NTD-qHT
This course has not yet been described...
Type of course
Prerequisites (description)
Course coordinators
Bibliography
Azoulay, Ariella Aïsha. 2019. „Potential History. Unlearning Imperialism”. London-New York: Verso.
Ariese, Csilla & Wróblewska, Magdalena. 2021. „Practicing Decoloniality in Museums: A Guide with Global Examples”, Amsterdam University Press, ISBN 9789463726962
Bukowiecki, Łukasz, Wawrzyniak, Joanna, & Wróblewska, Magdalena. 2021. „Duality of Decolonizing: Artists’ Memory Activism in Warsaw”, Heritage & Society, DOI: 10.1080/2159032X.2021.1898076
Dudley, Sandra H. 2015. „What, or Where, Is the (Museum) Object?: Colonial Encounters in Displayed Worlds of Things”. In: Macdonald, Sharon, and Rees Leahy, Helen, eds. „The International Handbook of Museum Studies. Part I: Museum Theory”. John Wiley & Sons.
Hicks, Dan. 2020. „The Brutish Museums: The Benin Bronzes, Colonial Violence and Cultural Restitution”. London: Pluto Press.
Michalska, Dorota. 2021. „Czyste białe dłonie. Wstęp do dyskusji o dekolonizacji polskich muzeów.” Szum nr 32: 46-58.
Mirzoeff, Nicolas. 2018. „Opróżnić muzeum, zdekolonizować sylabus, otworzyć teorię.” Przeł. Małgorzata Szubartowska. Widok. Teorie i Praktyki Kultury Wizualnej nr 20. https://doi.org/10.36854/widok/2018.20.372
Sarr, Felwine & Savoy, Bénédicte. 2018. „The Restitution of African Cultural Heritage. Toward a New Relational Ethics”, dostęp 14 kwietnia 2021, http://restitutionreport2018.com/sarr_savoy_en.pdf.
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: