Histories of an eye - cinema & reality 3700-AL-HOK-qMF
This course has not yet been described...
Type of course
Course coordinators
Bibliography
Literatura:
• E. Muybridge, The Human Figure in Motion, London 1907.
• A. Bazin, Film i rzeczywistość, Warszawa 1963.
• A. Bazin, What is the Cinema, Berkley 2005.
• T. Elsaesser, Kino - maszyna myślenia. Refleksje nad kinem epoki cyfrowej, Gdańsk 2018.
• T. Elsaesser, Teoria filmu: wprowadzenie przez zmysły, Kraków 2015.
• C. Zavattini, Some Ideas on the Cinema.
• H. Bergson, Ewolucja twórcza, Warszawa 2005.
• H. Bergson, Energia duchowa, Warszawa 2004.
• S. Eisenstein, Nieobojętna przyroda, Warszawa 1975.
• S. Eisenstein, Wybór pism, Warszawa 1959.
• W. Benjamin, Dzieło sztuki w dobie reprodukcji technicznej, Poznań 1997.
• G. Deleuze, Kino, Gdańsk 2008.
• P. P. Pasolini, Po ludobójstwie: eseje p języku, polityce i kinie, Warszawa 2012.
• C. Metz, Language and Cinema, Paris 1974.
• B. Balázs, Wybór pism, Warszawa 1957.
• M. Chion, Audio-wizja: dźwięk i obraz w kinie, Waraszawa 2012.
• F. Deligny, Camering: Fernand Deligny on Cinema and the Image (ed. Marlon Miguel), Leiden University Press 2022.
• S. Kracauer, Od Caligariego do Hitlera: z psychologii filmu niemieckiego, Gdańsk 2009.
• S. Kracauer, Teoria filmu, Gdańsk 2008.
• G. Didi-Huberman, Obrazy mimo wszystko, Kraków 2008.
(ewentualne zmiany proponowanych lektur zostaną uzgodnione ze studentami na pierwszych zajęciach)
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: