From Disney Films to Junior Eurovision. Phenomena and Problems of Audiovisual Culture for Children 3700-AL-FDEJ-qTM
This course has not yet been described...
Type of course
Prerequisites (description)
Course coordinators
Assessment criteria
Various types of assignments are scored throughout the semester – the student completes only selected ones in order to collect the points required to pass the course. The assignments are: homework, active participation in classes (participation in discussions, contributions to the Google Classroom platform, presentation of additional examples) and short (6-7K characters) response papers (max. 2 per semester).
Grading scale: 3.0 sufficient (65-70%), 3.5 sufficient plus (71-76%), 4.0 good (77-82%), 4.5 good plus (83-88%), 5.0 very good (89-94%), 5! very good plus (95-100%).
A detailed table of activities and points will be shared with the students during the first class.
Two absences per semester are allowed. The third and fourth absence must be passed with a short (3,000 characters) paper on the class during which the student was absent. Five absences or more will result in inadmissibility for credit. An increase in the number of absences is possible on the basis of a decision by the KJD to grant an Indywidualna Organizacja Studiów / Individual Study Organisation. The number of excusable absences is zero.
Bibliography
Wybrane źródła do analizy:
• „Śpiąca Królewna”, reż. L. Clark i in., 1959;
• „Czarownica”, reż. R. Stromberg, 2014;
• „Shrek”, reż. A. Adamson i in., 2001;
• „Basia”, reż. M. Wasilewski i in., 2016–;
• „Świnka Pepa”, reż. N. Astley i in., 2004–;
• „Koralina”, reż. H. Selick, 2009;
• „To nie wypanda”, reż. D. Shi, 2022;
• „Psi patrol”, reż. K. Chapman, 2013–;
• „Teletubisie”, reż. A. Davenport, 1997–;
• 18. Konkurs Piosenki Eurowizji dla Dzieci, 2019;
• „Master Chef Junior”, reż. M. Sobociński, 2012–;
• „Baby Shark”, Pinkfong, 2018.
Wybrane opracowania:
• M. Cackowska, „Czego chce Basia od polskiego społeczeństwa?”, „Ars Educandi” 15/2018;
• Investigating Shrek: Power, Identity, and Ideology, red. A. Lacassagne, T. Nieguth, F. Dépelteau, New York 2011;
• L.M. Korimboccus, „Pig-Ignorance: The ‘Peppa Pig Paradox’: Investigationg Contradictory Childhood Consumption”, „Journal of Critical Animal Studies”, 17.5/2020;
• L. Myers, „Whose Fear Is It Anyway? Moral Panics and ‘Stramger Danger’ in Henry Selick’s Coraline”, „The Lion and the Unicorn”, 36.3/2012;
• N. Moćko, „Konwergencja programów audiowizualnych dla dzieci – od telewizji do internetu”, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica”, 2/2015;
• S. Roberts, S. Howard, „Watching Teletubbies: Television and Its Very Young Audience”, [w:] „Popular Culture, New Media and Digital Literacy in Early Childhood”, red. J. Marsh, London 2005;
• M. Skowera, „Model baśni filmowej w złotym wieku wytwórni Walta Disneya (wraz z późniejszymi modyfikacjami)”, „Wielogłos” 1/2021;
• A. Wiczorek, „Kidult (nie tylko) językowy”, „Postscriptum Polonistyczne”, 1/2017;
• N. Wójtowicz, „Aktorskie renarracje baśni Disneya – fenomen nowego (?) kierunku w populturze”, [w:] „Recepcja mediów”, t. 7, red. A. Granat, Lublin 2020.
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: