Anthropological pedagogy of social rehabilitation 3401-PR2-2RPAz
This course has not yet been described...
Type of course
Mode
Course coordinators
Learning outcomes
The student:
1.differentiates different perspectives of anthropological studies.
2.refers specific statements to the object of interest of biological anthropology, cultural anthropology, philosophical anthropology and pedagogical anthropology.
3.interprets the role and importance of different dimensions of the human being’s life for re-adaptive interactions.
Bibliography
Antropologia. Red. Stanisław Janeczek Wydawnictwo KUL. Lublin 2010 [Seria: Dydaktyka filozofii t. 1]
Cassirer Ernst, Esej o człowieku Wprowadzenie do filozofii ludzkiej kultury, Warszawa Aletheia 2017.
Ingarden Roman, Książeczka o człowieku, Kraków Wydawnictwo Literackie 2017.
Kozielecki Józef, Koncepcja transgresyjna człowieka: analiza psychologiczna, Warszawa PWN 1987.
Spór o podmiotowość : perspektywa interdyscyplinarna. Red. Adriana Warmbier, Kraków Księgarnia Akademicka 2016.
Szutta Natasza, Czy istnieje coś, co zwiemy moralnym charakterem i cnotą? Lublin Wydawnictwo Academicon 2017.
Notes
Term 2023L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: