Axiology of resocializing upbringing 3401-PR1-SP-WR-AWRd
This course has not yet been described...
Type of course
Mode
Remote learning
Classroom
Course coordinators
Learning outcomes
The student:
1.differentiates specific axiological attitudes and types of values.
2.analyses practical consequences arising from pursuing specific axiological attitudes
3.differentiates autotelic values from instrumental values of social rehabilitation effects.
4.explains the principles and course of processes of values introception in education.
Bibliography
Cichoń W., Człowiek, wartości, wychowanie. Zarys problematyki aksjologiczno-wychowawczej, Kraków 1996.
Frankl V.E., Człowiek w poszukiwaniu sensu, Warszawa 2011.
Jaśtal J., Wartość, w: Słownik filozofii, red. J. Hartman, Kraków 2009.
Pytka L., Aksjologia pedagogiczna, w: Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, red. T. Pilch, Warszawa 2003, t. I.
Pytka L., Aksjologiczno-pedagogiczne podstawy resocjalizacji, w: Polska myśl resocjalizacyjna. Wybór tekstów, red. K. Sawicka, Warszawa 1993.
Stróżewski W., W kręgu wartości, Kraków 1992.
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: