Anthropology of Tourism 3102-MATU
This course has not yet been described...
Type of course
Prerequisites (description)
Course coordinators
Bibliography
Literatura podstawowa:
J. Adler, Origins of Sightseeing, „Annals of Tourism Research” 1989 (16).
N. Graburn, The Evolution of Tourist Arts, “Annals of Tourism Research”, 1984, vol. 11, s. 393-419.
Albers P., James W., Travel Photography. A Methodological Approach, “Annals of Tourism Research” 1988, 15, s. 134–158.
Ateljevic I., Doorne S., Culture, economy and tourism commodities. Social relations of production and consumption, „Tourist Studies” 2003, 3, s. 123-141.
Augé M., Nie-miejsca. Wprowadzenie do antropologii hipernowoczesności, Warszawa 2010. Zwłaszcza rozdział: Od miejsc do nie-miejsca.
Barthes R., Mitologie, Warszawa 2000. Rozdział: Niebieski przewodnik.
Z. Bauman, Etyka ponowoczesna, Warszawa 1966. Rozdział: Przestrzeń społeczna: poznawcza, estetyczna, moralna.
Berger P., “Sincerity” and “Authenticity” in Modern Society, “Public Interest” 1973 (Spring), str. 81– 90.
Boissevain J., Ritual, Tourism and Cultural commoditization in Malta: Culture by the Pound?, w: T.lama; W. Szpilka, Raj nieutracony?; D. Czaja, Reklamowy smak raju: między archetypem a historią.
Podemski K., Socjologia podróży, Poznań 2004.
Simmel, G., Most i drzwi, przeł. M. Łukasiewicz, Warszawa 2006. Rozdziały: Estetyka Alp; Filozofia krajobrazu.
Veblen, T. Teoria klasy próżniaczej, Warszawa 1998.
Warchala M., Autentyczność i nowoczesność. Idea autentyczności od Rousseau do Freuda, Kraków 2006.
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: