Eyes, Media and Visual Culture 3102-LOMK
This course has not yet been described...
Type of course
Prerequisites (description)
Course coordinators
Bibliography
Askew K. & R. R. Wilk (ed.), The Anthropology of Media. A Reader, Blackwell Publishers Ltd 2002
M. Banks i H. Morphy (ed.), Rethinking Visual Anthropology, Yale University Press, New Haven i London 1997
Belting Hans, Antropologia obrazu. Szkice do nauki o obrazie, przeł. M. Bryl, Universitas, Kraków 2007
Bourdieu Pierre, Telewizja, tłum. P. Wróbel, „Kultura Popularna” 3, 2005
Bourdieu Pierre, O telewizji. Panowanie dziennikarstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN 2009
Cherry Deborah, Art History Visual Culture, „Art History”, vol.27, No 4, September 2004, s. 479-493 [wprowadzenie do numeru, troche ciekawych rzeczy o Vis. Cult., 1,06]
Davidov Veronica Miriam, Representing representations: the ethics of filming at Ground Zero, „Visual Studies”, Vol. 19, No. 2, October 2004, s. 162-168 [2-06; reprezentacja,
Ewa Domańska, Czy Libera mógłby nas jeszcze uratować?, http://www, raster.art.pl/galeria/artysci / libera / lego / libera lego.htm
Dyer Richard, Nie patrz teraz: niestałość męskich fotografii, “Konteksty” 1997
Hernández-Reguant Ariana, Copyrighting Che: Art and Authorship under Cuban Late Socialism
Heidegger Martin, Czas światoobrazu, przeł. K. Wolicki, w: tegoż, Budować, mieszkać myśleć, wyb., oprac. i wstępem opatrzył K. Michalski, Czytelnik, Warszawa 1977, s. 128-167
hook bell, The Oppositional Gaze: Black Female Spectators, w: Feminist Postcolonial Theory: A Reader, red. Lewis R., Mills S., Routledge, New York 2003, s. 207 – 221
Jenks Chris (ed.), Visual Culture, , Routledge, London 195, s. 142-160 [ii, 2010]
Latour Bruno, What Is Iconoclash? Or Is There a World Beyond the Image Wars
Kirshenblatt-Gimblett Barbara, The Ethnographic Burlesque, “The Drama Review: A Journal of Performances Studies”, 42, 2, lato 1998
Magala Sławomir, Omnia aura mecum porto. Pomyłka Benjamina a strategie artystycznej odnowy doświadczenia, „Rocznika Historii Sztuki”, nr XXXI, 2006
Martinez D. P., Burlesquing knowledge: Japanese quiz shows and models of knowledge, w: M. Banks i H. Morphy (red.), Rethinking Visual Anthropology, Yale University Press, New Haven i London 1997, s. 105-119
Messaris Paul, Visual Culture, w: J. Lull (red.), Culture in the Communication Age, Routledge, London i New York 2001, s. 179-192
Mirzoeff Nicholas, An Introduction to Visual Culture, Routledge, Londyn & New York 1999
Mirzoeff Nicholas, Podmiot kultury wizualnej, przeł. M. Bryl, „Artium Quaestiones”, t. XVII, 2006, s.249-271
Mitchell W.J.T., Pokazując widzenie: krytyka kultury wizualnej, przeł. M. Bryl, „Artium Quaestiones”, t. XVII, 2006, s.273-294
Mitchell, W. J. T., Picture Theory. Essays on Verbal and Visual Representation, The University of Chicago Press, 1994.
Mitchell W.J.T., What Do Pictures Want? The Lives and Loves of Images, The Univeristy of Chicago Press, Chicago i London 2005
Tania Modlski, Another World? Daytime Television and Women's Work in the Home, w: P. Gibian (red.) MassCulture and Everyday Life,
Okely Judith, Wizualizm i krajobraz: patrzeć i widzieć w Normandii, tum. I. Kurz, „Konteksty. Polska Sztuka Ludowa” 2005, nr 4, s. 11-21]
Pełczyński Grzegorz i Ryszard Vorbrich (ed.), Antropologia wobec filmu i fotografii, Biblioteka Telgte, Poznań 2004
Pełczyński Grzegorz i Ryszard Vorbrich (ed.), Obrazy kultur, Biblioteka Telgte, Poznań 2007
Pink Sarah, László Kürti and Ana Isabel Afonso (red.), Working Images. Visual Research and Representation in Ethnography, Routledge, London 2004
Sacks Oliver, Widzieć i nie widzieć, w: tenże, Antropolog na Marsie, Poznań 1995
Taylor Lucien (red.), Visualizing Theory. Selected Essays from V.A.R 1990-1994, Routledge, New York i London 1994
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: