Conducted in
term:
2024
Erasmus code: 09.3
ISCED code: 0232
ECTS credits:
15
Language:
Polish
Polish as a Foreign Language – Polish Glottodidactics 3004-C461GP1
This course has not yet been described...
Term 2024:
None |
Type of course
Master's seminars
Mode
Classroom
Prerequisites (description)
(in Polish) Seminarium skierowane jest przede wszystkim do osób studiujących, które są zainteresowane polonistycznym kulturoznawstwem glottodydaktycznym, funkcjonowaniem polszczyzny w międzynarodowym kontekście akademickim, promocją języka polskiego w świecie, historią polonistyki międzykulturowej, a także innych, którzy chcą poznać i analizować zasady nauczania języka polskiego jako obcego. Zajęcia będą prowadzone w formie konwersatoriów. Osoby uczestniczące poznają warsztat pracy magistrantki/magistranta i podstawy tworzenia prac naukowych, a przede wszystkim zdobędą wiadomości na temat specyficznych cech glottodydaktyki jako dziedziny naukowej i działalności praktycznej, nowych metod pracy i kierunków prowadzonych badań. Wstępne rozpoznanie tych zagadnień ułatwi wybór problemów, wokół których będą koncentrowały się prace magisterskie. Na kolejnych spotkaniach osoby uczestniczące będą ustnie przedstawiać wyniki swoich poszukiwań lekturowych i przemyśleń związanych z problemami glottodydaktycznymi. Wiedzę praktyczną na temat tworzenia pracy (specyfika problemowego ujęcia tematu pracy naukowej, struktura pracy, wymogi formalne, konspekt pracy, supozycje badawcze, przewidywane wnioski itd.) uzupełni umiejętność wyszukiwania informacji i budowania warsztatu bibliograficznego. Dzięki stopniowemu zapoznawaniu się z literaturą oraz naukowym językiem dyscypliny, osoby uczestniczące będą przygotowane do rozpoczęcia kolejnego etapu działań: planowania własnych prac magisterskich.
Własne planowanie rozpocznie się od zbierania bibliografii związanej z polem zainteresowań. Pozwoli to na określenie wstępnego tematu pracy oraz przygotowanie jego ustnej i pisemnej (kilka stron znormalizowanego maszynopisu) prezentacji. Następnie skupimy się na opracowaniu planu pracy (podział na rozdziały i podrozdziały), w oparciu o ogólne zasady prowadzące do sformułowania poprawnego konspektu pracy (np. I rozdział – ekspozycja problematyki tematu, II – jego szczegółowy opis, III – analiza, argumentacja etc.). Ostatnim etapem zajęć seminaryjnych będzie próba poprawnego przygotowania wstępu do pracy magisterskiej (w oparciu o wcześniej przygotowaną prezentację tematu pracy, zaakceptowany przez prowadzącego konspekt oraz spis literatury). Warunkiem zaliczenia semestru letniego jest zaliczenie roboczej wersji wstępu oraz zebranej bibliografii.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: