Management of innovative projects 2600-MSMz1zitZPI
1) Creation of innovative ventures (definition of innovation, typology of innovations, morphological analysis as a way of generating new business ideas, elevator pitch as a tool for promoting a venture).
2) Defining the objective and requirements of a project (the SMART technique, defining requirements, specificity of tenders and public procurement, MoSCoW model of requirements analysis, preparation of a WBS (work breakdown structure), preparation of a ToR (terms of reference)
3) Project planning (preparation of a time schedule, cost schedule/budget, basics of project costing, risk management)
4) Using dedicated software for project management (examples of ProjectLibre, Slack, Trello)
5) Financing innovative ventures (a map of EU programmes and tax instruments, basic legal requirements, preparing an own application for financing).
6) Innovative public procurement (innovation partnership, pre-commercial procurement, partners for innovative procurement - including subcontracting)
7) Good practices and challenges of innovative ventures. New tendencies in the management of innovative ventures: Lean Development, Agile Management, Scrum.
Type of course
Mode
Course coordinators
Assessment criteria
Individual and team assignments
Bibliography
Basic literature:
• Plata-Nalborski, Karol (2017) Projekty z dotacją. Podręcznik konsultanta, wnioskodawcy i beneficjenta. Gliwice: Helion
Supplementary literature:
• Klincewicz, Krzysztof (red.) (2016) Zarządzanie, organizacje i organizowanie – przegląd perspektyw teoretycznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania UW [rozdziały: „Zarządzanie technologiami – perspektywa organizacji-użytkownika”, „Zarządzanie technologiami – perspektywa organizacji-dostawcy”]
• wersja elektroniczna dostępna w formacie PDF na stronie: http://timo.wz.uw.edu.pl/zoo/
• Klincewicz, Krzysztof (2010) Zarządzanie technologiami. Przypadek niebieskiego lasera. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania UW
• Klincewicz, Krzysztof (2012) Dyfuzja innowacji. Jak odnieść sukces w komercjalizacji nowych produktów i usług. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania UW
• Tidd, Joe, Bessant, John, Pavitt, Keith (2001) Managing innovation. Integrating technological, market and organizational change. Chichester – New York: Wiley
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: