International Management 2600-DSMz3zkZM
The course is structured around six modules, designed to help address the main research question in international management: what are the sources of success and failure for companies in international markets?
Module Topics:
1. Globalization and the International Enterprise: The Role of Distance in International Management
2. Key Decisions in the Internationalization Process
3. The Dilemmas of Adaptation
4. Working in International Teams and the Challenges of Cross-Cultural Communication
5. Value Chains in Multinational Corporations
6. Strategic Challenges in International Markets: Sources of Success and Failure for Multinational Corporations
Type of course
Mode
Course coordinators
Learning outcomes
Po zaliczeniu przedmiotu student/studentka:
W zakresie wiedzy:
• posługuje się terminologią z obszaru zarządzania korporacją (S2_W01)
• rozpoznaje specyfikę, zasady, procedury i praktyki dotyczące działalności międzynarodowego przedsiębiorstwa, jego kluczowych funkcji (operacyjnej, marketingowej, finansowej, zarządzania personelem) i jego relacji z otoczeniem (S2_W02)
• identyfikuje procesy oraz zjawiska globalizacyjne, wpływające na funkcjonowanie przedsiębiorstw międzynarodowych (S2_W05)
W zakresie umiejętności:
• analizuje wpływ różnic kulturowych i dystansu kulturowego na zarządzanie przedsiębiorstwem międzynarodowym, w tym adaptację. (S2_U02)
• przygotowuje autobiografię językową o posługiwaniu się językiem obcym w środowisku organizacyjnym w którym analizuje kluczowe wyzwania zarządzania korporacjami międzynarodowymi, wykorzystując zaawansowane metody, właściwy dobór źródeł oraz techniki informacyjno-komunikacyjne do diagnozowania i rozwiązywania problemów związanych z ich funkcjonowaniem na rynkach globalnych (S2_U03)
• organizuje pracę własną i zespołu podczas wykonywania zadań związanych z omawianymi studiami przypadków na zajęciach . (S2_U07)
• samodzielnie opracowuje zagadnienie posługiwania się językiem obcym w środowisku korporacyjnym (S2_U8)
W zakresie kompetencji społecznych:
• wspiera otwartość na różnorodność kulturową w korporacjach (S2_K04)
• docenia rolę standardów etycznych i działań promujących rzetelności przejrzystość w relacjach z partnerami międzynarodowymi (S2_K05)
Assessment criteria
The learning outcomes will be continuously assessed through tasks completed by participants during the seminar sessions and, at the end, through a seminar assessment (test) and an essay.
Online test (50%)
Essay (50%)
A total of 100 points can be earned during the seminar, determining the final grade:
0-50 points – Grade 2
51-60 points – Grade 3
61-70 points – Grade 3.5
71-80 points – Grade 4
81-90 points – Grade 4.5
91-100 points – Grade 5
Bibliography
Zarządzanie międzynarodowe. Teoria i praktyka. Redakcja naukowa Krzysztof Obłój, Aleksandra Wąsowska. Wydawnictwo PWN
Materials available on the Kampus platform.
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: