Cognitive processes 2500-KOG1-PL-PPP
This course has not yet been described...
Main fields of studies for MISMaP
Type of course
general courses
Mode
Course coordinators
Assessment criteria
Single-choice test exam (60 per-cent treshold)
Bibliography
Main textbook
E. Nęcka, J. Orzechowski,B. Szymura: Psychologia poznawcza, Warszawa, PWN, 2006, chpts.: 2 (fragments), 4.1.,4.2, 4.4., 5, 6, 7, 10, 11, 12
J. Berko Gleason, N. Berstein Ratner, Psycholingwistyka, Gdańsk, GWP, 2005. r. 1
Supplementary texts
J. Bremer (red.) Przewodnik po kognitywistyce. Kraków: WAM, 2016.
Z. Chlewiński (red.): Psychologia poznawcza w trzech ostatnich dekadach XX w. Gdańsk:GWP, 2007:
r. 4. P. Johnson-Laird: Rozumowanie dedukcyjne...
r. 8. G. Murphy, D. Medin: Rola teorii...
r. 10. Z. Pylyshyn: Spór o wyobraźnię...
r. 11. E. Rosch: Zasady kategoryzowania...
Z. Chlewiński (red.): Modele umysłu. Warszawa: PWN, 1999:
- J.A. Fodor: Jak grać w reprezentacje umysłowe....
- M. Posner: Uwaga. Mechanizmy świadomości
- P. Johnson-Laird: Modele umysłowe...
- D. Rumelhart: Architektura umysłu...
C. Frith, Od mózgu do umysłu: jak powstaje nasz wewnętrzny świat. Warszawa: Wydawnictwa UW, 2011.
A. Gopnik, Dziecko filozofem, Warszawa: Pruszyński i S-ka, 2010, r. 2-4
D. Kahneman, Pułapki myślenia, Poznań: Media Rodzina, 2012, cz. I, II i III
P. Kuhl, Halo! Mówi się, Świat Nauki nr 1, 2016 i/lub P. Kuhl, Język, umysł i mózg... w B. Bokus, G. Shugar: Psychologia języka dziecka. Sopot: GWP, 2004
S. Pinker, Jak działa umysł, Warszawa: KiW, 2002, r. 1-5
P. Zelazo (internet lectures): http://www.aboutkidshealth.ca/en/news/series/executivefunction/pages/default.aspx
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: