between career construction and the educational process 2300-SD/BaK/1
This seminar will explore a range of topics, including:
- constructing (auto)biography
- reflection and reflexivity in human life
- professional and educational activity of adults
- transitions in life
- the educational process and its determinants
Course coordinators
Learning outcomes
knowledge: the student
discusses and explains the basic concepts and terms used in the work
describes the methodological procedure used in the work
skills: the student
is able to apply the principles of academic writing
independently searches for information, using various sources of knowledge
presents a draft of a paper
Social competences: the student
is aware of the necessity of lifelong learning
is aware of the ethical dimension in conducting scientific research
Assessment criteria
Preparation of a draft / outline of the thesis, along with a presentation to an audience.
Completing a bachelor's thesis and passing it following an assessment in the plagiarism detection system.
Bibliography
Recommended literature:
Babbie E., (2004), Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Flick U. (2011), Projektowanie badania jakościowego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Kargulowa A. (2023), Poradnictwo od nowa. Emergencja i relacja rezonansu społecznego w dyskursie poradoznawczym, PWN, Warszawa.
Knowles M.S., Holton III E.F., Swanson R.I. (2009), Edukacja dorosłych. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Perkowska - Klejman A. (2019), Poszukiwanie refleksyjności edukacji. Studium teoretyczno-empiryczne, Wydawnictwo APS, Warszawa.
Rosalska M., Wawrzonek A., Szłapińska J. (2022), Człowiek dorosły w zróżnicowanych kontekstach życia. Księga jubileuszowa profesor Ewy Solarczyk-Ambrozik, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań.
Wybrane czasopisma: Edukacja Dorosłych, Rocznik Andragogiczny, Dyskursy Młodych Andragogów i inne
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: