Foundations of didactics 2300-PED-PD
This course has not yet been described...
Type of course
Course coordinators
Term 2025Z: | Term 2024Z: | Term 2024L: | Term 2025L: |
Bibliography
Bibliografia:
Arends R.I., Uczymy się nauczać, WSiP, Warszawa 1994.
Bąbel P., Wiśniak M., 12 zasad skutecznej edukacji. Czyli jak uczyć, żeby nauczyć, GWP, Gdańsk, 2016.
Bereźnicki F., Dydaktyka szkolna dla kandydatów na nauczycieli, IMPULS, Kraków 2015.
Borawska-Kalbarczyk K., Kompetencje informacyjne uczniów w kontekście zmian szkolnego środowiska uczenia się, Wyd. Akad. ŻAK, Warszawa 2015.
Filipiak E. (red.), Rozwijanie zdolności uczenia się, Wydawnictwo UKS, Bydgoszcz 2008.
Janowski A., Pedagogika praktyczna, Fraszka Edukacyjna, Warszawa, 2002.
Karpińska A., Szwarc A. (red.), Wybrane problemy dydaktyki w wymiarze teoretyczno-praktycznym, Wyd. Akademickie ŻAK, Warszawa 2014.
Kruszewski K.(red.), Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela, PWN, Warszawa 2007.
Kujawiński J., Ewolucja szkoły i jej współczesna wizja, UAM, Poznań 2010.
Kupisiewicz C., Dydaktyka, IMPULS, Kraków 2012.
Kwieciński Z. Śliwerski B. (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki, t. 2, cz. II: Szkoła – kształcenie – nauczyciel, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
Niemierko B., Kształcenie szkolne. Podręcznik skutecznej dydaktyki, WAiP, Warszawa 2007.
Okoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Wyd. Akad. ŻAK, Warszawa 2003.
Petty G., Nowoczesne nauczanie. Praktyczne wskazówki i techniki dla nauczycieli, wykładowców i szkoleniowców, GWP, Gdańsk, 2018.
Taraszkiewicz M., Jak uczyć lepiej, czyli refleksyjny praktyk w działaniu, Wydawnictwo CODN, Warszawa 2000.
Wybrane teksty z czasopism: Kultura i Wychowanie, Kwartalnik Pedagogiczny,
Notes
Term 2024Z:
None |
Term 2025Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: